Re: To siÄ™ narobi...

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sun, 25 Nov 2012 07:27:44 +0100

Dnia 24 Nov 2012 19:13:24 GMT, PK napisał(a):

> Chodziło mi o klepanie tekstu, a nie kodu PS :). Jestem fizykiem,
> spędziłem wiele godzin życia przy TeXu. Proszę o wyrozumiałość :).

Sam tekst tworzÄ™ rzadko, aczkolwiek zdarza siÄ™ - np. przygotowujÄ…c
instrukcje obsługi niejednokrotnie dostaję anglojęzycznego PDFa i robię jego
tłumaczenie. W InDesignie jednak już sam skład jest, a to jest praca na już
gotowym materiale tekstowym.

> Nie twierdzę, że nie jest. Ale przez ile czasu Twojej pracy przy kompie
> naprawdę go obciążasz na tyle, że te 0.9 GHz robi różnicę?

Przy projektach w składzie? Oj często i gęsto widzę, że procesor po tyłku
dostaje. :)

> To co napisałeś niżej wyjaśnia mi, że robisz takie rzeczy masowo
> (choć nie pada tam żaden konkretny czas) i profesjonalnie. W takiej
> sytuacji chyba wolałbym postawić dedykowany sprzęt do takich zadań
> (niekoniecznie w pobliżu miejsca, w którym pracuję).

I kupić drugą licencję na system, drugą licencję na Adobe? O ile bym miał na
tyle zleceń i kilkuosobową firmę to kto wie, czy jakiegoś blaszaka bym nie
wykorzystał w tym celu. Będąc jednoosobowym freelancerem zakup drugiej
licencji na Adobe Creative Suite to już poważne walnięcie w kieszeń.

> Nie wiem na ile wielowątkowy jest Distiller (w ogóle mało o nim wiem).
> Jeśli leci na jednym rdzeniu, a Ty często robisz kilka projektów, to
> na Twoim miejscu wywaliłbym te podkręcone 2 rdzenie i poszukał jakichś
> 4 czy więcej. Oczywiście jeśli masz możliwość puszczenia 3 procesów
> jednocześnie.

Distiller jest jednowątkowy. Zresztą bardzo wiele z zadań robionych czy to w
Photoshopie, czy Illustratorze czy InDesignie zarzyna jeden i tylko jeden
rdzeń. Dwóch instancji Distillera nie uruchomisz - tak go Adobe napisało i
koniec. Więc cztery rdzenie na chwilę obecną trochę mi na plaster
szczególnie, że trafić czterordzeniowca na LGA775 z podobną podatnością na
kręcenie co E8400 trochę trudniej. :)

> Różnica prędkości rdzenia aż tak mnie nie powaliła. Powaliło mnie to, że
> mogę spokojnie puścić jakąś symulację (a lubiłem się w to bawić)
> i dalej spokojnie używać kompa. Puszczanie czegoś dużego na 1 rdzeniu
> kończy się zwiechą, tragedią, BSoDem i wszelkimi innymi plagami.

BSODa nie widziałem już od lat. Natomiast responsywność systemu owszem mocno
zmieniła się po przesiadce na dwurdzeniowy procesor. :)

> To akurat nie jest mój problem. Tzn. zdarza mi się obrabiać duże zbiory
> danych, ale efektem sÄ… jakieÅ› pojedyncze rysunki czy liczby (kilka MB).
> StÄ…d moje Å‚Ä…cze (uwaga: 2mbit/256kbit :)) nie jest problemem.

No widzisz. U mnie wynikowe PDFy dla drukarni, to przynajmniej 30-40MB.
Bywają większe…

> Za to cena solidnego VPS już tak. Taki za 20 zł/m-c mogę sobie kupić od
> razu, ale coś spełniającego wszystkie potrzeby kosztowałoby więcej i po
> prostu czekam aż zamortyzuje mi się aktualny desktop :).

:)

[ Gdy mężczyźnie jest źle - szuka żony. Gdy mężczyźnie jest dobrze - żona  ]
[ szuka jego.                   (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]