Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Wed, 21 Nov 2012 23:42:49 +0100

On 2012-11-21 23:04, Radosław Sokół wrote:
[.....]
> To akurat mam odmienne doświadczenia, bo boczne panele nijak
> mi nie pomagają przy pisaniu kodu, a preferuję widzieć więcej
> wierszy tego kodu.
No ale jeśli masz monitor 4:3 o rozdzielczości 1200 w pionie i monitor
16:10 o takiej samej rozdzielczości w pionie to przecież tyle samo
wierszy zobaczysz. A chyba o tym mówimy, tzn. jakie proporcje ekranu są
lepsze/wygodniejsze.

> Poza tym z przyzwyczajenia i może jakiejś
> formy OCD ;) raczej formatujÄ™ kod do 80 kolumn, a nie robiÄ™
> wężyków na całą szerokość panoramicznego ekranu. No i raczej
Ja również nie robię wężyków a dodatkowe miejsce się przydaje np. na
okienko SVN-a.

[.....]
> Też niekoniecznie. Mnie się przydaje okazjonalnie. W pracy
> mam dwa monitory, w domu jeden, i w pracy *czasem* korzystam
> z dwóch jednocześnie, a w domu *czasem* mi brakuje drugiego.
Ja od ~7 lat mam w chacie 2 monitory po tym jak popracowałem trochę na
takiej konfiguracji w robocie i teraz ciężko mi się pracuje na jednym. A
tak swoją drogą to jeśli, jak mniemam, robisz w sofcie to nie wiem jak
możesz działać na jednym monitorze a z drugiego korzystać tylko czasami.
:-D Zresztą nie tylko w sofcie bo i dłubiąc w jakimś EDA czy CAD to
drugi monitor też jest bardzo przydatny.