Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 21 Nov 2012 20:30:31 GMT

On 2012-11-21, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl> wrote:
> Też takie mam. Ale pytam, czemu one są tak wielkie. Czemu ppi monitorów
> ciągle stoi na stałym poziomie. Co więcej - rośnie. Decyduje ergonomia,
> czy ekonomia?

Ergonomia.

Zagęszczenie pikseli wpływa na cenę w znacznie mniejszym stopniu niż
rozmiar monitora (tzn. materiały, transport itp).

> Podobnie w laptopach - 15 cali zostało zdominowane przez 1388x768. 768
> to strasznie mało przy przeglądaniu internetu, nie wspominając o
> poważniejszych zastosowaniach.

768px to wystarczająco dużo do obrabiania wyników z CERN czy
inwestowania milionów dolarów w obligacje. Chyba że masz na myśli
jakieś inne poważne zastosowania. Czyżby gry? :D

pozdrawiam,
PK