Re: a moze nowa grupa ???

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 04 Nov 2012 13:38:16 GMT

On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <jacmac_at_go2.pl> wrote:
> Do艣wiadzenie (moje) pokazuje 偶e grupy, nazwa艂bym je hobbystyczne, maj膮 si臋
> dobrze. Przyk艂ady - p.r.rowery, paralotnie, 偶eglarstwo, tramping czy cho膰by
> pecet. Warunek jest taki 偶eby hobbyst贸w by艂o wystarczaj膮co wielu a wymiana
> do艣wiadcze艅 niezb臋dna i owocna.

Akurat z grup, kt贸re wymieni艂e艣, zagl膮dam tylko na dwie: rowery i pecet.
Tu pisz臋 od niedawna, wi臋c nie mam por贸wnania. Na p.r.r jestem od
prawie dekady i zmiana jest ogromna.

Generalnie pporuszane s膮 inne tematy. Kiedy艣 grupa rowerowa by艂a o
rowerach. Teraz jest g艂贸wnie o "z艂ych przepisach" i "z艂ych
kierowcach". Kiedy艣 mo偶na by艂o powiedzie膰, 偶e nie lubi si臋 艣cie偶ek
albo 偶e wygodniej jest pojecha膰 do pracy autem. Dzi艣 po takim
tek艣cie zaczynaj膮 si臋 ataki i wysy艂anie na *.samochody...

No i w og贸le na wi臋kszo艣ci grup jest coraz wi臋cej polityki, g艂upich
spor贸w i buractwa. I nie dlatego, 偶e liczba takich os贸b ro艣nie
(na grupach czy w og贸le w spo艂ecze艅stwie). Po prostu ubywa takich
"zwr贸wnowa偶onych".

W moich oczach jedyn膮 grup膮, na kt贸rej zmienia si臋 niewiele, jest
pl.rec.foto.cyfrowa (cho膰 tam te偶 coraz wi臋cej jest gadek o r贸偶nych
SOPA czy ACTA, a coraz mniej "czy zrobi艂em dobre zdj臋cie?").
Tyle 偶e w mi臋dzyczasie w艂a艣ciwie upad艂a pl.rec.foto (nastawiona
bardziej na fotografi臋, a nie sprz臋t) i jej u偶ytkownicy nie
przenie艣li si臋 na "s膮siada", tylko odp艂yn臋li na www (widuj臋
ich np. na forum.nikoniarze.pl).

> dowie to skutecznie go odstrasz膮 k艂opoty z instalowaniem i konfiguracj膮
> czytnika. A hobby艣ci s膮 przyzwyczajeni pokonywa膰 przeszkody na drodze do
> uprawiania swojego hobby.

Pomijaj膮c kwesti臋 instalacji (kt贸ra nie jest trudna - nie przesadzajmy),
to napisa艂e艣 co艣 bardzo s艂usznego (nie wiem czy zupe艂nie 艣wiadomie :)).
Kiedy艣 na .foto byli hobby艣ci fotografii, na .rowery byli hobby艣ci
kolarstwa itp. Dzi艣 na wszystkich grupach s膮 g艂贸wnie hobby艣ci Usenetu...

pozdrawiam,
PK