Re: a moze nowa grupa ???

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac_at_go2.pl>
Data: Sun, 4 Nov 2012 14:10:10 +0100

Dnia 04 Nov 2012 12:55:20 GMT, PK napisał(a):

> Tzn. wydaje Ci się, że usenet podniósłby poziom, gdyby używali go tylko
> literaci i programiści?
Oczywiście, jeszcze userzy usenetu :) A poza tym mówiłem nie o używaniu
usenetu tylko klawiatury :)

> Bo akurat dziś usenet jest właśnie zdominowany przez komputerowców
> (w literatów raczej wątpię) i efekt jest taki jak widać.
> BTW: polecam spojrzeć na "aktywność" pl.rec.ksiazki.
Doświadzenie (moje) pokazuje że grupy, nazwałbym je hobbystyczne, mają się
dobrze. Przykłady - p.r.rowery, paralotnie, żeglarstwo, tramping czy choćby
pecet. Warunek jest taki żeby hobbystów było wystarczająco wielu a wymiana
doświadczeń niezbędna i owocna.

> Poza tym założenie, że usenet wymaga pisania, więc osoby sterujące
> komputerami głosem się nie załapią, jest zupełnie błędne. Dzisiejsze
> systemy rozpoznawnia mowy pobijają styl pisania wielu uzytkowników
> polskiego usenetu (o grupach anglojęzycznych nie wspominając - tam
> dopiero jest rzeźnia!).
Za kilkanaście lat umiejętność pisania będzie elitarna :) Hmmm... jakoś
dziwnie nie widzę usera usenetu gadającego do sitka by zredagować posta :)
Nie będzie po prostu wiedział o takiej niszowej opcji jak usenet. A jak sie
dowie to skutecznie go odstraszą kłopoty z instalowaniem i konfiguracją
czytnika. A hobbyści są przyzwyczajeni pokonywać przeszkody na drodze do
uprawiania swojego hobby.

--
Jacek