Re: Pasywne GT630 czy poczekać?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 25 Oct 2012 18:44:13 GMT

On 2012-10-25, Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl> wrote:
> Moze zamiast doplacac do dodatkowego GPU, zainteresuj sie przesiadka na
> IvyBridge (i7v2/E3v2)? Do tego przejsciowka z HDMI na DVI i juz sa dwa
> wyjscia :) Zawsze tez mozna dokupic za ~70zl na allegro AMD FirePro 2270,
> pod ktore podlaczysz dodatkowe dwa monitory. W stresie ta karta ciagnie
> max 15W ;)
>
> Wiem, drogie, aczkolwiek jakas podpowiedz jest ;)

Niekoniecznie, bo Ivy Bridge to nie tylko i7. HD4000 w i3 siÄ™ chyba
niczym istotnym nie różni.

Nie ukrywam, że jestem zachwycony IvyBridge (nawet jest "prawie
rzeczywisty" generator losowy - dla mnie super sprawa). Nie mniej to
oznacza przebudowę całego kompa, a mój ma raptem 2 lata i - pomijając
jakąś niespodziewaną okoliczność (śmierć podzespołów, niebywały nadmiar
gotówki) - raczej nie rozstanę się z nim przez przynajmniej drugie
tyle.

I chciałbym dać Intelowi te 2 lata na rozwój wielordzeniowych układów.
Pewnie niedługo będą już konkurować w dedykowanymi GPU w obliczeniach,
a w pewnej chwili na pewno je wyprą. Na razie są to tylko dobre układy,
ale z marginalnym wsparciem i zapleczem. Tzn. gdybym dziś był gotów na
Intela zamiast NVidia, to równie dobrze mógłbym po prostu kupić
coś od ATI. W aktualnej sytuacji wolałbym zostać przy układach
z CUDA :).

Ale sugestia bardzo dobra, więc tak czy siak dzięki :).

pozdrawiam,
PK