Re: Pasywne GT630 czy poczekać?

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Fri, 26 Oct 2012 15:36:08 +0200

W dniu 25.10.2012 o 20:44 PK <PK_at_nospam.com> pisze:

> Niekoniecznie, bo Ivy Bridge to nie tylko i7. HD4000 w i3 się chyba
> niczym istotnym nie różni.
>
> Nie ukrywam, że jestem zachwycony IvyBridge (nawet jest "prawie
> rzeczywisty" generator losowy - dla mnie super sprawa). Nie mniej to
> oznacza przebudowę całego kompa, a mój ma raptem 2 lata i - pomijając
> jakąś niespodziewaną okoliczność (śmierć podzespołów, niebywały nadmiar
> gotówki) - raczej nie rozstanę się z nim przez przynajmniej drugie
> tyle.
>
> I chciałbym dać Intelowi te 2 lata na rozwój wielordzeniowych układów.
> [...]

Chodzilo mi o to, ze IvyBridge maja zaimplementowane w krzemie wsparcie
dla OpenCL [1]. Nie jest to CUDA, aczkolwiek padaly w tym watku glosy za
AMD, a skoro AMD, to wlasnie OpenCL. Nie wiem, co jest w i3, bo zawsze
interesowalem sie tylko i5,i7 oraz E3 i E5.

A ta dodatkowa karta FirePro, to po to, bys mogl bezstresowo podpiac tyle
monitorow ile potrzebujesz, przy malym poborze pradu, bez protez w postaci
przejsciowek przy okazji moc czasem pograc. Nie wiem, jak wsparcie na tej
AMD wobec OpenCL, jednakze w takim zestawie nalezaloby to i tak do Intela.

Inna kwestia, ze CUDA bedzie jednak wypierane na rzecz OpenCL, wiec
inwestycja czasu w CUDA jest pod znakiem zapytania...

Zawsze tez mozesz poczekac na nastepce IvyBridge, ktory spodziewany jest
za pol roku. Niestety, bedzie to wymagalo wymiane praktycznie calej
platformy, bo zmienia sie tez podstawka.

1)
https://www.google.com/search?client=opera&rls=pl&q=ivy+bridge+opencl&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mówi.