Re: Takie czasy... :)

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Thu, 25 Oct 2012 20:40:18 +0200

W dniu 24 października 2012 (środa) o godzinie 20:02:47 napisano:

> Są minery konfigurowalne na GPU <and/or> CPU
> w których ilość rdzeni / wątków, "agression" i inne parametry można
> optymalizować.

Co z tego, jeżeli przy wydajności CPU liczenie kryptografii tego typu na
x86, to po prostu strata prądu, nagrzewanie peceta i zużywanie sprzętu
(sprzęt w max stresie zużywia się jednak ciut bardziej niż w IDLE). Lada
chwila to samo będzie dotyczyć liczenia na GPU po premierze ASIC
wyciągających 1 GHs/W.

> Pracodawca / Admin, mający kilkaset nudzących się maszyn może kopać.

O takim właśnie podkradaniu prądu pracodawcy pisałem. Pewnie w blisko 99
na 100 przypadków nie ma na to jego zgody, a przypadki wywalenia adminów
z pracy za instalację bez zgody klientów RC5 miały miejsce na długo
przed wymyśleniem bitcoinów. Tyle że wtedy robiono to "dla sportu",
teraz podkradanie prądu przekłada się na realne korzyści majątkowe - tym
bardziej takiego admina nie było by mi szkoda, jeśli jest za głupi i
pazerny, by szanować swoją pracę i być uczciwym w stosunku do
pracodawcy.

> listopadzie nagroda za blok spada do 25 BTC, więc cały rynek BTC i
> innych kryptowalut może różnie zareagować.

I dobrze. Może część z tych farm Radeonów przejdzie na któryś z rojektów
pro bono z rodziny BOINC_at_Home. Ale jak znam ludzi pazernych na bitcoiny,
bo prędzej sprzedadzą cały ten kram na AlleDrogo jako "nówka nie
śmigana, niemiecka emerytka oglądała na tych 8x R5870 TV TRWAM" i
przejdą na ASIC, albo dadzą sobie spokój.

P.S.
Sama idea kryptowaluty jaką jest BitCoin w chwili startu bardzo mi się
podobała, jednak to co się z tym porobiło w międzyczasie powoduje coraz
większą niechęć. Normalnych dóbr za to kupić praktycznie nie można,
służy to w większości przypadków do hazardu, lewizny, płacenia za towary
i usługi niezgodnie z prawem na Silk Road i innych szemranych miejscach.
I piszę tu już nie o towarach/usługach takich, które państwo w swojej
omnipotencji i dążeniu do kontroli obywatela w każdym aspekcie jego
życia sobie wymyśliło, że są z tych czy innych powodów nielegalne, czy
podlegające kontroli, ale niezgodnych z prawem w odczuciu człowieka
mającego w miarę normalny system wartości niezależnie od prawa
stanowionego.
Niestety tak jest, że tego typu rozwiązania niemal natychmiast
wykorzystują hieny internetu, co mnie wcale nie cieszy w dobie
postępującej kontorli państwa nad obywatelem - niemal wszystkim
rozwiązaniom temu przeciwdziałającym przykleja się łatkę dystrybucji
pornografii, w tym dziecięcej, oszustw finansowych, dystrybucji lewizny
itp. I co najgorsze - jest w to w sporej części uzasadnione, a nie tylko
histeria mediów reagujących na rządową "wrzutkę" newsa do PAP itp. W
końcu sieć TOR, wbrew pierwotnym intencjom narzedzi umożliwiającego
swobodną wymianę poglądów, w szczególności w państwach o deficycie
demokracji, stała się z czasem ulubionym narzędziem róznej maści
pedofili itp. To samo IMHO teraz dzieje się z BC i wcale mnie to nie
cieszy, bo jak patrzę jak państwo krok po kroku coraz bardziej dąży by
kontrolować wszystko i wszystkich (cyfryzacja dała współczesnemu państwu
narzędzia z mokrych snów UB czy innego STASI - idea "Roku 1984" jest
coraz bliższa, ba w wielu dziedzinach już przekroczyła wyobraźnię
autora, który najzwyczajniej w świecie nie przewidywał powstania czegoś
takiego jak Internet.

BTW:
Dopiero co wczoraj wspomniane "państwo" zmaterializowało mi się po raz
kolejny prująć trawnik/kwietnik minikoparką pod kolejną nitkę
światłowodu kładzioną na potrzeby miejskiego monitoringu.
Pie*e to - więcej tego nie będę poprawiał, bo ten Lewiatan co kilka
miesięcy/lat robi to samo i za każdym razem pod monitoring dla kolejnych
instytucji - ile razy można?

--
/MB