Re: Używanie laptopa w domu - bateria

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 20 Aug 2012 18:58:52 GMT

On 2012-08-20, p0li <p0li_at_autko.SCHNITT.pl> wrote:
> dzięki temu 5 letnia bateria ma ok 80% początkowej pojemności

Na pewno nie dzięki temu, bo to co robisz jest raczej bez sensu :).

Poza tym laptop to urządzenie, które ma być przede wszystkim wygodne
i ma ułatwiać życie, ale Ty przez 5 lat:
a) zabawiasz siÄ™ kablem co kilka godzin
b) używasz lapka w domu z odłączonym kablem, czyli pewnie w jakimś
trybie oszczędnym => pogarszającym wydajność i komfort pracy

Powiem Ci co ja myślę o tych dwóch punktach:
a) gdyby do laptopa dołączali niewolnika za ~40 zł rocznie, który
by śledził stan baterii i w idealnych momentach włączał oraz wyłączał
zasilanie, to bym się na coś takiego zdecydował

b) jeśli korzystasz z jakiegoś trybu oszczędnego, to prawie na pewno
mogłeś kupić słabszy model, który byłby na kablu szybszy niż Twój bez.
Różnica w cenie zapewne przekroczyłaby koszt zapasowej baterii (może
kilku)...

pozdrawiam,
PK