Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat, 18 Aug 2012 17:44:36 +0200

On 2012-08-18 16:29, PK wrote:

> Dla mnie byłby wystarczający (dla mnie netbook z Atomem za 1000 zł
> jest wystarczający :)).
> Tak naprawdę na takim laptopie można robić wszystko, co robi przeciętny
> użytkownik (www, poczta, muzyka, proste zadania w office). Problem może
> być z filmami HD, ale po co je oglądać na mobilnym lapku...?

Łatwo się pisze, IMHO te same aplikacje, które 10 lat temu działalu
spokojnie na 10x wolniejszym sprzęcie, teraz mogą go zadlawic. Czy to
komunikatory czy strony WWW. Przy probie pracy z atomem przede wszystkim
musiałem dobrze dopasować aplikacje, przeglądarka - tylko chrome.
Standardowe gg wówczas (jakies 1.5 roku temu) było bolączka, zużycie CPU
bodajże przez flashowe wstawki, to samo może dotyczyć stron www /na
szczęście flash chyli się ku upadkowi ;)/. Filmy tylko ze wspomaganiem
sprzętowym (akurat miałem chipset nVidii).

Obecnie przy i5/i7 nie zauwaza sie tego typu niuansów, na atomie już tak.