Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 18 Aug 2012 20:15:38 GMT

On 2012-08-18, Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl> wrote:
> 艁atwo si臋 pisze, IMHO te same aplikacje, kt贸re 10 lat temu dzia艂alu
> spokojnie na 10x wolniejszym sprz臋cie, teraz mog膮 go zadlawic. Czy to

Oczywi艣cie tak. Wiadomo 偶e aplikacje "pompuje si臋" do poziomu
przeci臋tnego komputera w USA, wi臋c zdarzaj膮 si臋 problemy. Pami臋tam
jak kt贸ra艣 kolejna wersja Photoshopa zawiesza艂a mi si臋 na zintegrowanym
GPU... i to nie przy obr贸bce (tu nie by艂o problem贸w) tylko w menu :D.

Nie mniej aplikacje "lekkie" istniej膮 i jest ich naprawd臋 sporo.

> komunikatory czy strony WWW. Przy probie pracy z atomem przede wszystkim
> musia艂em dobrze dopasowa膰 aplikacje, przegl膮darka - tylko chrome.

Chrome jest najbardziej zasobo偶ern膮 aplikacj膮 na moim Linuxie :). Wr臋cz
dobija mnie to ile on po偶era RAMu, ale jestem ca艂kowicie zapatrzony
w komfort u偶ytkowania :).

> bodaj偶e przez flashowe wstawki, to samo mo偶e dotyczy膰 stron www /na
> szcz臋艣cie flash chyli si臋 ku upadkowi ;)/. Filmy tylko ze wspomaganiem
> sprz臋towym (akurat mia艂em chipset nVidii).

No niestety Flash jest tak膮 "technologi膮", 偶e przy odrobinie
samozaparcia mo偶na zawiesi膰 dowolnie mocny komputer.

Nie mniej w tej chwili mamy ju偶 mobiln膮 "rewolucj臋" i www znowu jest
przyjazne dla s艂abszych komputer贸w, a mo偶liwo艣ci s膮 tak du偶e, 偶e
wi臋kszo艣膰 "szarych" u偶ytkownik贸w praktycznie nie opuszcza przegl膮darki.

> Obecnie przy i5/i7 nie zauwaza sie tego typu niuans贸w, na atomie ju偶 tak.

Kwestia przyzwyczaje艅. Ja staram si臋 jecha膰 na programach "light" zawsze
i mnie to tak bardzo nie m臋czy. 4 lata temu kupi艂em laptopa z Core2Duo,
a 2 lata p贸藕niej desktopa ze s艂abszym procesorem (Dual Core). Teraz
marzy mi si臋 kupienie dw贸ch Atom贸w (netbook zamiast tego laptopa
i serwer, kt贸ry pozwoli艂by na mocniejsz膮 specjalizacj臋 domowego kompa).

> Standardowe gg w贸wczas (jakies 1.5 roku temu) by艂o bol膮czka, zu偶ycie CPU

Standardowe gg (tzn. dedykowany klient od gadugadu) by艂 przez dekad臋
najgorszym i najs艂abiej zoptymalizowanym softem komercyjnym, jaki
widzia艂em (ostatnio to zaszczytne miano przej膮艂 Samsung Kies). S艂aby
to zatem punkt odniesienia.
Wobec istnienia takich program贸w jak Miranda i Pidgin, chyba jedynym
powodem u偶ywania dedykowanego klienta jest niewiedza po艂膮czona
z dysgoogli膮 :).

pozdrawiam,
PK