Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 18 Aug 2012 14:29:54 GMT

On 2012-08-18, neo <dyletant_at_yahoo.pl> wrote:
> Dziękuję bardzo za zainteresowanie :)

No ale tak nie dziękuj cały czas :).

> Wiem, że moje pytania są typu "Czy krowy dają mleko czy Coca-Colę?" i
> przepraszam, ale mimo wszystko wolę je zadać, żeby się przynajmniej z
> grubsza ukierunkować.

I nie przepraszaj :).

Poważnie - gdyby pisanie na grupę mnie tak okrutnie męczyło, to bym
tego nie robił :). Mam czas, symulacja się liczy w tle i niewiele
rzeczy poza prostym klientem usenetu mi działa :P.

> Rozumiem. A Toshiba jest trwała?

Przy zakupie upewnij się, że klawiatura i zawiasy są solidne oraz
że da klapa jest sztywna (da się otworzyć ją jedną ręką trzymając
za wierzchołek). W środku jest elektronika, która się popsuje albo nie,
ale generalnie to samo jest we wszystkich laptopach.

To na co jeszcze warto zwrócić uwagę, to chłodzenie. Trudno to sprawdzić
przed zakupem, więc jak coś upatrzysz to poszukaj testów
(np. na http://www.notebookreview.com/).

> Oprócz nowego pudła nad którym zastanawiałem się ponad miesiąc (i7,
> 120SSD, HD2T, RAM32G itd) mam starego przenośnego delika 1.6GHz,
> RAM1G, HD70G. Czy ten delik jest już do wymiany, czy normalni ludzie
> powiedzieliby, że jest jeszcze ok?

Dla mnie byłby wystarczający (dla mnie netbook z Atomem za 1000 zł
jest wystarczajÄ…cy :)).
Tak naprawdę na takim laptopie można robić wszystko, co robi przeciętny
użytkownik (www, poczta, muzyka, proste zadania w office). Problem może
być z filmami HD, ale po co je oglądać na mobilnym lapku...?

Klasyczne laptopy niedawno traciły popularność przez netbooki, a dziś
tracÄ… przez smartphony i tablety :).

> Nie korzystałem jeszcze z tego, ale dziękuję, sprawdzę :)

No to raz w tygodniu warto :).
Otwierasz menu partycji (PPM), wybierasz "czyszczenie" albo "cleanup",
wybierasz z listy co chcesz (spokojnie możesz wszystko).

pozdrawiam,
PK