Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 17 Aug 2012 19:48:22 GMT

On 2012-08-16, neo <dyletant_at_yahoo.pl> wrote:
> Innej firmy raczej nie chcę, bo boję się, że zacznie coś brzęczeć, coś
> się będzie grzać, albo gniazda szybko przestaną łączyć (chyba, że coś
> naprawdÄ™ polecasz).

Jak na złość: Sony odradzam :).
Dawniej to były wzorowe "małe laptopy", ale ostatnio się chyba trochę
pogubili. Wydaje się, że za cel postawili sobie konkurencję z Apple,
więc takie też robią laptopy: bardzo ładne, wydajne i poprawne, ale
niczym siÄ™ nie wybijajÄ…ce.

Sztandarowym przykładem jest Vaio S:
http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/3146353

Naprawdę świetny i uniwersalny laptop. Do tego przepiękny :)
Uniwersalny, czyli za słaby do zastosowań wymagających mocy lub dużego
ekranu, ale daleki od najbardziej mobilnych (prawie 2kg przy 13" - bez
żartów :)).

Tańszy i IMO ciekawszy (dla Ciebie pewnie też) jest Toshiba Z830:
http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/3579342
O 0.5 kg lżejszy niż ten Sony, sporo tańszy.

> A jak policzyłeś, że 1/3 z 64G? Ja mam pudło w którym jest 120G SSD i
> po zainstalowaniu windy 7, office i paru innych niedużych rzeczy
> zostało mi 30G wolnego miejsca (mam jeszcze osobnego twardziela na
> dane). Właśnie zastanawiam się czy jak łyknę 128G to nie będzie za
> mało. W sumie to do większych rzeczy mam pudło.

Linux (Arch) w pełnym rynsztynku dla mnie, czyli pełny zestaw
kompilatorów, edytory tekstu, IDE, R, Octave, SDK Androida (bo taką mam
teraz fantazję), GIMP, darktable, całą ważną drobnicę i ogromnego
TeXlive (1GB) upycham na powierzchni porównywalnej z gołym Windows 7,
przy czym sam TeXlive zajmuje 1GB :).

Sytuacja podobna w domu. System na Windowsie 7 (z Visual Studio,
MS Office, drobniejszym oprogramowaniem i jednÄ… grÄ… sprzed dekady)
zajmuje 37GB.
Cały system linuxowy zajmuje 16GB, a jest znacznie bardziej rozbudowany
od tego na laptopie i w tym jest spora baza danych (~4GB).
Do tego mógłbym doliczyć wirtualnego Win XP (czasem go potrzebuję)
- to jakieÅ› 5 GB.

Do tego oczywiście dochodzą 2 magazyny (300GB w desktopie i zewnętrzne
250GB - zdjęcia, multimedia, jeszcze więcej danych i zdublowane backupy
obu Linuxów :)), ale to chcę całkowicie wypchnąć z obudowy do końca
roku.

pozdrawiam,
PK