Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: neo <dyletant_at_yahoo.pl>
Data: Thu, 16 Aug 2012 15:38:43 -0700 (PDT)

On 16 Sie, 23:03, PK <k..._at_nospam.pl> wrote:

> A wystarczy włączyć np. skapiec.pl, nie?

Dziękuję, właśnie się coś znalazło:

http://www.skapiec.pl/site/cat/17/comp/4568980

Fajne, tylko że to jest laptop. Ja potrzebuję netbooka, bez napędu
optycznego, lekkiego i małego. Nie wiem czy soniak to robi, nie widzę
tutaj.

Innej firmy raczej nie chcę, bo boję się, że zacznie coś brzęczeć, coś
się będzie grzać, albo gniazda szybko przestaną łączyć (chyba, że coś
naprawdę polecasz).

> Oczywiście istnieją laptopy z dyskami SSD. Jest ich całkiem sporo,
> choć po krótkiej modzie (kiedy tanie SSD lądowały w netbookach za
> 1000zł), sytuacja się ustabilizowała i znajdziesz je raczej w droższych
> modelach. M.in. modne ostatnio ultrabooki istnieją w takiej formie
> głównie dzięki zastosowaniu SSD.

Rozumiem :)

> Poza tym oczywiście w większości laptopów (choć np. nie w ultrabookach)
> można dysk wymienić samemu. Nie zawsze jest to łatwe, więc możesz
> dorzucić 30 zł i poprosić serwisanta.

Ok.

> Pytasz o 2 dyski w jednym laptopie. Musiałby być spory :).
> Potrzebujesz dużych pojemności w laptopie? Ja w swoim mam HDD 160GB
> i chętnie wymieniłbym go na SSD 64GB. Używałby może 1/3, ale zapas
> pojemności przedłuża żywotność :)

A jak policzyłeś, że 1/3 z 64G? Ja mam pudło w którym jest 120G SSD i
po zainstalowaniu windy 7, office i paru innych niedużych rzeczy
zostało mi 30G wolnego miejsca (mam jeszcze osobnego twardziela na
dane). Właśnie zastanawiam się czy jak łyknę 128G to nie będzie za
mało. W sumie to do większych rzeczy mam pudło.