Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Autor: Michal <usenet_at_gazeta.pl.invalid>
Data: Fri, 17 Aug 2012 13:55:56 +0200

W dniu 2012-08-17 13:24, Przemysław Ryk pisze:

> OK - my fault, dzięki za sprostowanie.

        Nie przejmuj siÄ™ - caÅ‚kiem sporo sprzedawców, pomimo zawodowego
charakteru, też jeszcze nie zauważyło zmiany ;)

> [...]
> własnym tyłku (tyle, że ja nie odpuściłem) - padł telefon. Kupiony w
> Krakowie, mieszkam w Wawie. Sprawdzenie, najbliższy punkt Nokia Care
> niedaleko ode mnie, zaniosłem. I nosiłem go tak ładnych kilka razy, w
> międzyczasie wymieniono mi dwa razy całą płytę główną słuchawki. Potem - gdy
> już mnie szlag jasny trafił - zaczęła się zabawa. Nokia twierdziła: dochodź
> sobie pan wymiany telefonu u sprzedawcy, sprzedawca twierdził: wymienił pan
> płytę główną w serwisie producenta, to już nie jest telefon, który
> sprzedaliśmy, dochodź pan wymiany u Nokii…

        Z praktyki - jak zaczynajÄ… siÄ™ takie jazdy z odbijaniem konsmenta jak
piłeczki szkoda nerwów i warto załatwiać sprawę przez lokalnego
rzewcznika konsumentów. Zazwyczaj od razu zmienia się podejście,
zwłaszcza operatora. Te przypadki z którymi miałem styczność kończyły
siÄ™ wymianÄ… i przeprosinami.

> Z serwisem Samsunga też mam pozytywne doświadczenia, odnośnie dysków.
> Kupowałem w ProLine, gdzieś mi wcięło papierkologię (faktura). Wysłałem
> bezpośrednio do Samsunga - bez problemów wymienili. Western Digital raz
> wymienił, raz stwierdził, że dysk z serii sprzedanej producentowi laptopa
> (prawda) i żeby się dopominać naprawy / wymiany tą drogą.

        DziÄ™ki za potwwierdzenie. Czyli plany SSD intela przez podejÅ›cie PL
oddziału skreślnone. W sumie OK, bo w tej chwili mam w konfigu 4 raidowe
HDD mechaniczne Samsunga - SDD na system ładnie będzie się z nimi
komponował, a norton ghost 15 też się przyda.
O ile gwarancja na mechaniczne po przejęciu przez seagate trochę mnie
martwi, tak przy SSD nie powinno być problemu.

BTW:
64 GB SSD samsunga jest wyraźnie wolniejszy, ale zwłaszcza w zapisie,
odczyt jest zbliżony. Tyle mi wystarczy na system, będzie to głównie
odczyt, ale czy warto dopłacić te 200+ zł do 128 GB? Odczuwa się różnicę
jako dysk systemowy z głównie odczytem vs SSD 830 64 GB?

> Tu też istnieją dwie strony medalu. Zdarza się, że mały sklep się weźmie i
> zwinie szybko. Zdarza się, że istnieje latami. Często jednak duża sieć ma
> tak poronione procedury rozwiązywania napraw / reklamacji, że człowiekowi
> piana na twarz zaczyna wychodzić. Mały sklep może się wykazać większą
> elastycznością. Coś za coś, jak to mawiają. :D

Wiem. Dlatego drążę temat gwarancji producenta. Ponadto w dużych
sieciach drażni mnie niekompetencja albo zapominanie 5 min po kupnie o
obsłudze klienta. Nie kwestionuję, że w sieciach pracują rónież wybitni
fachowcy od sprzętu, ale przynajmniej ja miałem pecha że trafiam na
nawijających na uszy papkę, którą usłyszeli chyba na szkoleniach.

--
/MB