Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Autor: Michal <usenet_at_gazeta.pl.invalid>
Data: Fri, 17 Aug 2012 09:37:15 +0200
Message-ID: <k0ksbe$94q$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed

W dniu 2012-08-16 22:44, Przemysław Ryk pisze:
>> Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
>> nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
>> prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
>> najwyraźniej nie mają.
>
> Coś mi się tak kojarzy, że w sytuacji nabywcy indywidualnego - gwarancja
> producenta to jedno, rękojmia - to drugie. Niech mnie ktoś poprawi - bardzo
> proszę - jeżeli się mylę.

Niestety źle Ci się wydaje. Rekojmia w obrocie konsumenckim nie istnieje
w PL już blisko 10 lat, w profesjonalnym występuje szczątkowo, bo
najczęściej się ją wyłacza, zresztą zarowno rękojmia jak i obencna
ustawowa zgodność z umową łaczy konsumenta tylko na linii
konsument-bezpośredni sprzedawca, a regres w stosunku do poprzednich
sprzedawców dotyczy tylko sprzedawcy.

Pytam o gwarancję, bo naczytałem się jak intel zlewa RMA od konsumentów
- wymaga przesłąnia go przez resellera. To że u seagate i samsunga
sprawdza się w razie "godziny W" numer seryjny, wypełnia RMA i wysyła
dysk wiepm - z 10 lat temu sam to przerabiałem. Kolejny plus samsunga vs
intel w PL.

A co do kupowania w małych sklepach - nie lubię kupować części
komputerowych w saturnach / MM itp - zresztą mają one ich mały wybór i
ceny z kosmosu (głupi kabel usb po 70 zł itp?). Większość sklepów w
przejściach przy GUS istnieje kilkanaście lat, wygodne jest że jest ich
sporo w jednym miejscu, więc odpada jeżdżenie po calym mieście za
duperelami, więc opowieści o Jasiu można sobie w buty wsadzić.
Ostrożności jednak nigdy za wiele.

-- 
/MB
Received on Fri 17 Aug 2012 - 09:40:02 MET DST

To archiwum zosta³o wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Fri 17 Aug 2012 - 09:51:02 MET DST