Re: SSD w netbookach i laptopach

Autor: PK <kosu_at_nospam.pl>
Data: 16 Aug 2012 21:03:31 GMT

On 2012-08-16, neo <dyletant_at_yahoo.pl> wrote:
> Dzi臋kuj臋. Rozumiem, 偶e istniej膮 naprawd臋 cichutkie dyski, ale mimo
> wszystko czy s膮 wersje lapci贸w albo netbook贸w z dyskami SSD, albo czy
> stosuje si臋 konfiguracje z SSD, w kt贸rych dysk konwencjonalny pracuje
> tylko kiedy jest do niego odwo艂anie?

A wystarczy w艂膮czy膰 np. skapiec.pl, nie?
Oczywi艣cie istniej膮 laptopy z dyskami SSD. Jest ich ca艂kiem sporo,
cho膰 po kr贸tkiej modzie (kiedy tanie SSD l膮dowa艂y w netbookach za
1000z艂), sytuacja si臋 ustabilizowa艂a i znajdziesz je raczej w dro偶szych
modelach. M.in. modne ostatnio ultrabooki istniej膮 w takiej formie
g艂贸wnie dzi臋ki zastosowaniu SSD.

Poza tym oczywi艣cie w wi臋kszo艣ci laptop贸w (cho膰 np. nie w ultrabookach)
mo偶na dysk wymieni膰 samemu. Nie zawsze jest to 艂atwe, wi臋c mo偶esz
dorzuci膰 30 z艂 i poprosi膰 serwisanta.

> Ni cholery nie znam si臋 na sprz臋cie. W moim nowym pudle jest tak, 偶e
> jad臋 ca艂y czas na SSDeku 120G, a tylko przy zapisywaniu czego艣
> wi臋kszego odwo艂uj臋 si臋 do standardowego twardziela. Dop贸ki tego nie
> robi臋, twardziel milczy. Czy tak jest w lapciach i netbookach?
> Kt贸rych?

Pytasz o 2 dyski w jednym laptopie. Musia艂by by膰 spory :).
Potrzebujesz du偶ych pojemno艣ci w laptopie? Ja w swoim mam HDD 160GB
i ch臋tnie wymieni艂bym go na SSD 64GB. U偶ywa艂by mo偶e 1/3, ale zapas
pojemno艣ci przed艂u偶a 偶ywotno艣膰 :)

pozdrawiam,
PK