Re: Co zamiast WRT54G?

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue, 14 Aug 2012 20:53:35 +0200

On 2012-08-13 15:05, Q wrote:

> Chyba wieksze znaczenie niz max predkosc ma to,
> ze 5GHz jest mniej zasyfione i ma wiecej kanalow niz 2.4GHz,
> no, ale 2.4GHz jest chyba mniej tlumione przez powietrze i inne takie tam,

akurat powietrze i inne takie tam nie tłumią specjalnie rozchodzenia się
fal EM. Generalnie idea dual band sprawdza się gdy na 5Ghz puszczamy
multimedia (stream), na 2,4 cała reszta, która nie koliduje z 5Ghz (z
naciskiem na nie koliduje).

Jednak nie oczekuj od WiFi cudow, zasięg bardzo ograniczony,
jakiekolwiek zbrojenia w ścianach stwarzają problemy, więc proponuje
traktować to ostatecznośc, najbardziej niezawodne sa (w tej klasie)
połączenia skrętką. Do tego zdecydowanie szybsze (1Gb/s)