Re: Pro¶ba pilna o ocenę zestawu

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 8 Aug 2012 16:28:18 +0200

Dnia Wed, 8 Aug 2012 08:34:35 +0200, Chris napisał(a):

> Ty siÄ™ zdecydujk co piszesz:

> Dupa jaĹ›. Pewne funkcje i stosowanie pewnych efektĂłw liczone jest przez GPU,
> a nie procesor główny. Ograniczenia co dany podzespół liczy są ciut
> sztuczne.
>
> Tu piszesz ĹĽe jednak GPU ... z czego co wiem (brat jest grafikiem) to nowe
> funkcje dopiero są w nowej wersji PS-a i warto mieć właśn ie kartę ze
> wspomaganiem a do jakich dokładnie efektów top mnie nie pytaj bo ci nie
> powiem.

No ale czego nie rozumiesz? Programy z pakietu Adobe CS (Photoshop,
Premiere, After Effects) wykorzystują momentami GPU do obliczeń.
Wykorzystanie mocy obliczeniowej - IMVHO - jest takie, że kot napłakał, ale
stopniowo się to zmienia. Przykładowo - dla Photoshopa CS6 liczone na GPU są
http://forums.adobe.com/thread/979969

Do tego - szczegĂłlnie przy Premiere - dochodzÄ… sztuczne ograniczenia, pt.
musisz mieć np. NVIDIA Quadro, choć zmiana jednego wpisu czy pliku
(http://www.studio1productions.com/Articles/AfterEffects.htm,
http://vimeo.com/13440307) powoduje, że na zwykłych GeForce'ach dokładnie tą
samą funkcjonalność osiągnąć jak najbardziej można.

Niemniej jednak - większość aplikacji (przynajmniej do DTP - InDesign,
Illustrator, Photoshop, Distiller czy Acrobat - i do wersji CS5.5 (wersji 6
jeszcze nie katowałem)) głównie zażyna CPU i to głównie jednowątkowo.

[ Work hard. Play hard. Die young. Leave a good looking corpse.            ]
[                                    (Gil Grissom, "CSI 4x20 Dead Ringer") ]