Re: Prośba pilna o ocenę zestawu

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 8 Aug 2012 16:28:17 +0200

Dnia Wed, 08 Aug 2012 14:01:55 +0200, JDX napisał(a):

> [...]
> jest to związane z tym, że implementacja DPCP i/lub HDCP w urządzeniu
> wymaga dodatkowej licencji a więc pewnie i kasy. Z drugiej strony DP
> "celuje" w branżę komputerową, a komputerów nie używa się raczej do
> odtwarzania nagrań AV. W przypadku HDMI HDCP było chyba kiedyś opcją ale
> teraz jest de facto wymagane, tzn. AFAIK aby producent mógł sobie bez
> naruszania licencji namalować logo HDMI na urządzeniu to owo urządzenie
> musi wspierać też HDCP. Nie wie jak wygląda sprawa HDCP w przypadku DVI,
> ale wszystko wskazuje na to, że jest to opcja.

Od pewnego czasu - AFAIR dobrych 3 lat - w przypadku np. monitorów EIZO, z
którymi miałem styczność codziennie, opcja zgodności z HDCP na złączu DVI po
prostu się pojawiła i jest.

> Zresztą na dobrą sprawę nie ma to większego znaczenia ponieważ DVI razem z
> analog VGA wkrótce umrze ponieważ kilku(nastu) dużych graczy na rynku
> komputerowym doszło do porozumienia i zdaje się już 2013 mają zaprzestać
> używania tych interfejsów. Zostanie tylko DP (i może Thunderbolt jak się
> przyjmie) do komputerów i HDMI do audio-video.

Pożyjemy zobaczymy. Jak na razie w większości kart graficznych ze średniego
segmentu masz jednak DVI × 2 lub DVI i HDMI (plus przejściówka), monitory
też w dużej części DVI dalej udostępniają.

Analogowy D-Sub to raczej domena monitorów z najtańszej półki, choć często
jest też montowany obok DVI w średniej klasie urządzeń.

> Tak, zdaje się, że z tej strony też idzie wymóg. Przy czym jest on
> raczej zwrócony w kierunku urządzeń AV jako że ich przeznaczeniem jest
> właśnie odtwarzanie treści AV. Komputerów jednak używa się głównie do
> pracy typu rzeźbienie w Wordzie/Excelu, jakimś IDE czy też jakimś CADzie
> a nie do odtwarzania chronionych treści. NB. AFAIK dostawca treści może
> wybrać czy użytkownik zobaczy "blank screen" czy też obraz gorszej
> jakości jeśli ów uzytkownik będzie próbował odtworzyć tą treść na
> urządzeniu nie wspierającym HDCP/DPCP.

Jednak wpływ tego rozwiązania na możliwości sterowania parametrami monitora
pod kątem obróbki koloru jest IMVHO żaden. Tom01 - potwierdzisz? :D

[ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę...  ]
[                                                        (demotywatory.pl) ]