Re: Prośba pilna o ocenę zestawu

Autor: Q <no_at_spam.org>
Data: Sat, 4 Aug 2012 11:22:32 +0200

> 3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając
> AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę,

Jak zamulal?
W grach? - tych nowszych/lepszych to mogl - wszak to integra.
W windowsie? - no to miales rozpieprzony sysytem i to na 100%.

Sam na jednym z kompow mam Phenoma (x2 -> x4) + HD 4250 na plycie
(niezauwazalnie "gorsza" od HD 4290 z sideport mem.)
i pod Win wszystko smiga git, ale w grach...
no coz - nawet zapyzialy pasywny GF 9500GT jest zauwazalnie lepszy :/.
(np. rendering drzewek w Assault Cube)

Poza tym w przypadku kart ATi dochdza "drobne" szczegoly:
- Sterowniki ATI od lat (nosz kurrrww...) pozostawiaja wiele do zyczenia...
- Jaki masz system? WinXP czy Win7? - bo nawet takie glupie cos jak DXVA
  na tej samej wersji sterownikow pod Win7 chodzi (DXVA + VMR-x / EVR)
  a juz pod WinXP tnie tak, ze nie da sie ogladac - kiedys dzialalo :/

> 3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc
> nieco pakiet adobe przy preview

To patrz na karte pod wzgleden CUDA

> 3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś
> stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

EVGA daje Ci +10pkt do lansu.
Ladne robia rzeczy, ale przydrogie troche.
Ostatnio przemoglem sie jakos do Asrocka i ogolnie przekonalem sie do niego,
tzn. juz sie nie boje (no i nie wstydze :) kupowac plyt i kart graficznych
Asrocka.

> 5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w
> przyszłości dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po
> 4-tym dysku zasilacz okazał się za słaby. Stąd 650W to tak z pewną
> bezpieczną wydaje mi się rezerwą mocy.

To miales jakis scierwiasty zasilacz.
Kup dobry zasilacz o silnych/wydajnych liniach
i wysokiej sprawnosci (najlepiej juz od 20% obciazenia).
Naprawde wiecej niz te 450W nie bedzie Tobie potrzebne
a bez grafiki (choc nowe i tak biora malo pradu) to i 300W by starczyl.

4 dodatkowe dyski to ile to bedzie?
4 x 10W = 40W ?
Chyba, ze to dyski laptopowe, to wtedy znacznie, znacznie mniej :).