Re: Prośba pilna o ocenę zestawu

Autor: micz <michalponiedzielski_at_gmail.com>
Data: Fri, 3 Aug 2012 15:43:24 -0700 (PDT)

Łoooo, jaka tu dyskaszyn się zrobiła :)

Dzięki Wam za opinię, chciałbym jeszcze troszkę dopytać:

1a. MOBO: bo ja już głupieję - czy ja wybrałem sobie płytkę mATX??? Dawno nie siedziałem w temacie i może - laickie pytanie - czy jest jakiś powód, żeby brać ATX? One się różnią tylko wielkością i ilością slotów, czy np. ATX mają lepszy airflow? Albo czy potrzebują innej obudowy?

1b. MOBO: wiecie - szukam płyty taniej, a solidnej :). Nie będę podkręcał (to na pewno), nie będę cudów wianków robił. Chcę płytę, która nie padnie po dwóch tygodniach, będzie miała FireWire, USB3.0 oczywiście, RAID, sporo złącz SATA (+ najchętniej eSATA) i będzie dobrze siedzieć w niej ten 3770 (w sensie, żeby się płyta nie "gryzła" z prockiem).

2. KINGSTONY w kwestii RAMU - jasne, że rozważę. Zobaczymy jak z kasą będzie :/ By the way: Czy mniejszy CL ma jakiś ZAUWAŻALNY w codziennej pracy sens?

3a. GRAFIKA: od czasu, gdy kupiłem dziewczynie troszkuj przyoszczędzając AMD Phenom II 940 (bodaj, bo nie pomnę, tych cyferek na sto procent) i płytkę MSI ze zintegrowaną grafiką... nigdy więcej tego chyba nie zrobię. Nie brnąc w szczegóły - komputer zmulał się nieprzeciętnie do tego stopnia, że przesuwanie okien na ekranie odbywało się skokowo. Wrzuciłem jakiegoś prostego GeForce'a i problem zniknął. Tu co prawda, to nie MOBO ma grafikę zint., tylko CPU... nie wiem jak to się zachowuje... Ale dla bezpieczeństwa - wolę jednak kupić osobną kartę i dopiero jak się okażę, że ona gówno daje w Adobe, to ją sprzedać. Nie mam czasu na ryzyko, że zintegrowany układ mnie zawiedzie i będę się bawił w doinstalowywanie karty.

3b. GRAFIKA: A po drugie wybrany przeze mnie do zestawu GF 560 ma wspomóc nieco pakiet adobe przy preview i renderach (AE i Premiere). Ja wiem, że wsparcie może okazać się minimalne, ale zawsze coś lepiej. W RAM już zainwestowałem (16 GB to raczej dość wygodna praca), w SSD także... została nadwyżka lekka na kartę. I TU PYTANIE: Czy ta 560-tka różni się czymś specjalnym od rzekomo certyfikowanej dla pakietu adobe 580-tki? W sensie, czy 580-tka ma jakiś specjalny cosik, który współpracuje z adobe, a 560-ta nie, czy też po prostu jest silniejsza (więcej CUDA)?

3c. GRAFIKA: czemu te GB i Asusy takie nie polecane? Ta EVGA jest jakaś stabilniejsza? Mniej się grzeje? Jaki powód?

4. DYSK: Obczaję zaraz Samsunga - jeśli różnica w cenie będzie sensowna, to faktycznie po co przepłacać.

5. ZASILACZ - nie chcę kupować słabszego zasilacza, bo zamierzam w przyszłości dokładać dysków twardych. Miałem tak swego czasu, że w po 4-tym dysku zasilacz okazał się za słaby. Stąd 650W to tak z pewną bezpieczną wydaje mi się rezerwą mocy.

6. OBUDOWA: Fractal Design obczajałem. Fajne, ale niestety drogie - i tak wyżyłowałem cenę kompa na maxa. Raczej pytam tu o to, czy ten Centurion się nadaje na tę płytę gł. na przykład (ja mam tendencję do przeoczenia czasem takich "szczegółów" i dlatego double check u specjalistów jest pożądany :)