Re: Wolny i przycinający się hdd

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri, 03 Aug 2012 14:11:16 +0200

On 2012-08-03 13:49, mAro wrote:
> Witam,
>
> Reanimuje stary sprzęt (Toshiba A60-302) żeby dziecku na trochę do
> pokoju wstawić i mam problemy z prędkością działania. Ramu dodałem do
> 700 coś, celerona zmieniłem na Pentium Mobile 4 no i przedewszystkim
> ładnie go oczyściłem. Zmieniłem również twardy dysk na WD 80 GB modelu
> nie pomnę.
>
> W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
> transferami od 1MB do 44MB. Dużo o tym czytałem i walczyłem i bez
> efektu.

Jaki system?
Przy 700MB to niewiele na obecne aplikacje, wiec zachowanie normalne
HDTune na napędzie typu typu HDD uruchamiane tam, gdzie jest aktualnie
uruchomiony system operacyjny daje poszarpane wyniki -> zachowanie normalne.

Jeżeli chcesz sprawdzić dysk:
a) sprawdż go podpinając jaki 2gi (np. przez eSATA).
b) jeżeli nie będzie się dławił, zwróć uwage jak często świeci się dioda
HDD w czasie pracy, ile pamięci jest na cache itp.

Nie wiem czy tam jest SATA czy PATA, jeżeli chcesz szybszego wyraźnie
działania, zmien na SSD i dodaj ram.