Wolny i przycinający się hdd

Autor: mAro <whatlogin_at_gmail.com>
Data: Fri, 3 Aug 2012 04:49:27 -0700 (PDT)

Witam,

Reanimuje stary sprzęt (Toshiba A60-302) żeby dziecku na trochę do
pokoju wstawić i mam problemy z prędkością działania. Ramu dodałem do
700 coś, celerona zmieniłem na Pentium Mobile 4 no i przedewszystkim
ładnie go oczyściłem. Zmieniłem również twardy dysk na WD 80 GB modelu
nie pomnę.

W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
transferami od 1MB do 44MB. Dużo o tym czytałem i walczyłem i bez
efektu.

UDMA włączone
stery przeinstalowane (domyślne są ATI Bus Master Pci Ide, standardowe
dają gorszy efekt)
kabelka nie wymienię - bo to laptop
dyski dwa sprawdzone na innym kompie chodzą bez problemów w teście Hd
Tune
bios najnowszy jaki jest

Wygląda na sterownik ale czy może to być fizyczna usterka ?

Ponieważ różnie działa na różnych sterownikach ide (zawsze są skoki,
ale minimalny transfer jest lepszy w niektórych przypadkach) to może
chodzi o sterowniki ? Przy standardowych MS mam od kilkudziesięciu kB
nawet do 30MB. Ogólnie tendencja w HD Tune jest spadkowa.

No i co ważne, nie ekscytuje się wynikami HD Tune, tylko w użytkowaniu
czuć wyraźnie te przycinki.

Poradźcie coś, jeżeli zetknęliście się z tym problemem.

Chipset to coś na IGP 7000 (może jest do bani skoro nawet na stronach
amd go nie ma bo się wstydzą).

Gdyby nie padnięty CD (brak boot z usb) to bym poszukał czegoś pod
linuksem do testów.

Pozdrawiam!