Re: Zmiana położenia dysku HDD

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Tue, 24 Jul 2012 21:53:23 +0200

Użytkownik "JoteR" <joter_at_pf.pl> napisał w wiadomości

> Albo i jeszcze inaczej - pionowo może oznaczać też "głową w dół", jak np.
> w IBM ThinkCentre Tower

Pamiętam ulotkę do któregoś z moich byłych dysków, dozwolone były pozycje
"normalna" i na dłuższych bokach, za to przekreślone były pozycje
"elektroniką do góry" oraz położenie na krótszych bokach. Inaczej mówiąc, na
6 możliwych pozycji dysku dozwolone były 3.

> Pewnie miał rację, aczkolwiek dysk, który kilka lat przepracował w pozycji
> poziomej, wsadzony do wspomnianego IBM-a nie wykazuje po kilkunastu
> miesiącach jakichś nieprawidłowości. Ale nie jest to bynajmniej
> miarodajne, gdyż - jak powszechnie wiadomo - ja kupowałem tylko Seagate i
> to zazwyczaj w Komputroniku ;->

W praktyce pewnie działa, producenci się tylko asekurują.