Re: Zmiana położenia dysku HDD

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Wed, 25 Jul 2012 09:53:48 +0200

Dnia 2012-07-24, o godz. 21:53:23
"maX" <averwywal_at_interia.pl> napisał(a):

> Pamiętam ulotkę do któregoś z moich byłych dysków, dozwolone były
> pozycje "normalna" i na dłuższych bokach, za to przekreślone były
> pozycje "elektroniką do góry" oraz położenie na krótszych bokach.
> Inaczej mówiąc, na 6 możliwych pozycji dysku dozwolone były 3.

Lata temu miałem kontakt z kilkuset komputerami złożonymi przez
Optimusa gdzie dyski były mocowane w pozycji "na plecach" w uchwycie na
zasilaczu komputera (obudowy typu desktop). Dyski były PATA rzędu
500-850MB. Te komputery miały około 3 razy więcej awarii dysków w
stosunku takich samych konfiguracji ale w obudowach mini tower. No ale
to było kilkanaście lat temu. Od tego czasu dyski mocowane "na plecach"
spotykam sporadycznie i obecnie najczęściej w jakichś ciasnych
obudowach nettopów gdzie np. dysk wisi pod napędem CD.

Zdrówko