Re: Zmiana położenia dysku HDD

Autor: dziobu <dziobu_at_gazeta.pl>
Data: Tue, 24 Jul 2012 22:45:48 +0200

Dnia 7/24/2012 9:53 PM, Użytkownik maX napisał:

> Pamiętam ulotkę do któregoś z moich byłych dysków, dozwolone były pozycje
> "normalna" i na dłuższych bokach, za to przekreślone były pozycje
> "elektroniką do góry" oraz położenie na krótszych bokach. Inaczej mówiąc, na
> 6 możliwych pozycji dysku dozwolone były 3.

Większość stacji dokujących na USB/esata trzyma dysk właśnie krótszym
bokiem w dół. Nikt nie wspomina że to zła pozycja. Dodam że część z tych
stacji ma w założeniach pracować cały czas bądź długo
(zamykane/zakręcane obudowy z wentylacją).

Mam kieszeń (usb-sata) w której dysk pracuje..."do góry nogami". Żeby
było śmieszniej mam drugą obudowe tej firmy (Welland) która wygląda
identycznie (róznice: jedna to sata-usb, drugi sata-usb/esata), ale w
niej dysk pracuje w normalnym położeniu.
W jakimś asusie (laptop) w jakim grzebałem dysk też pracował odwrotnie
(elektronika na górze).

Pojęcia nie mam jak to się odbija na żywotności. Kieszeń kłade zawsze
tak żeby dysk pracował normalnie, a laptop nie mój...

--
Pozdrawiam
dziobu