Re: 3x 1GB DDR2 Dual Chanel AMD 780G

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sat, 21 Jul 2012 22:15:07 +0200

W dniu 2012-07-19 22:07, m7marek pisze:

> oj chyba wprowadziłeś mnie w błąd, cytat z FAQ programu:
> "Dataram RAMDisk cannot make use of memory that is not available in
> 32-bit Windows systems between 3 and 4 GB. RAMDisk can use memory not
> seen by 32-bit Windows ABOVE 4 GB, i.e. 6 or 8 GB"

        Niemniej na pewne wykorzysta do 4GB na Ramdysk pod OSem 32bit- jestem
tego w 100% pewny, bo sam go tak używałem z 8 GB RAM przed przejściem na
OS 64bit i był to jedyny sensowne sposób wykorzystanie tej pamięci w
takich okolicznościach.

> a ja juz jednak kupiłem pamieci...
> 2x1GB identyczne jak mam (przynajmniej po symbolu, ilości kości i mniej
> wiecej wyglądzie, bo z tego co widzę po aukacjach to GOODRAM ma co
> najmniej trzy róznie wygladające wersje o tym samym symbolu
> GR800D264L5/1G) za 70zł z przesyłką, może bym 10zł

        No i OK - 80 zł to nieduże pieniądze, a bez co najmniej 4 GB RAM dziś
nie ma poważniejszej pracy. A prędzej czy później przejdziesz i tak na
OS 64bit.

> Coś za łatwo ostatni trace kase na mój staroć, ostatnio SSD, wczesniej
> procek z Athlon64 LE-1620 na AthlonII X2 250, ale to już ostatnia
> rozbudowa tego złoma

        To już prędzej nad tym można było się zastanowić porzy starej płycie
AM2 z SATA2 i kontrolerem AMD - SSD trochę jednak na tym tracą, na
szczęście w najważniejszym dla OS i szybkiego uruchamiania aplikacji
czasie dostępu i tak stosunkowo mniej niż na transferze liniowym.

> ciekawe ile wiecej Watów pobierze przez ten dodatkowy RAM?,

        AFAIR ~6-8W na moduł.

> już na procek 20W wiecej (ale w bezczynnosci to chyba nie powinna
> być wielka róznica mocy?) a miało byc w miarę ekologicznie :)

        Przejmujesz się różnicą poniżej 30W i to pod obcążeniem? W IDLE zresztą
różnicy prawie nie ma przy tych CPU. Dla uspokojenia sumienia można
kupić licznik wtykany pomiędzy gniazdko a główną listwę. Czasem działa
na wyobraźnię i pokazuje, że nawet głupie głośniki warto wyłączyć nie
tylko wyłącznikiem na nich tylko od zasilania - nawet po wyłączeniu
przyciskiem na konsoli czy przewodowej konsoli jak w Logitechachów X-540
pobierają one ~15W będąc tylko podłączone do prądu.

A co do energochłonności - nie wiem jaka tam jest u Ciebie grafika, ale
to ma zazwyczaj największy wpływ na pobór prądu. Teraz konfig pod pełnym
obciążeniem (jednostka centralna, monitory, infrastruktura sieciowa (3
routery) głośniki itp. drobiazgi ciągnie mi ponad 500W,
jak dodatkowo włączy się drukarkę to z laserówką na rozgrzewaniu
wychodzi AFAIR ~1 kW. Ekologia jak cholera ;>

--
/MB