Re: 3x 1GB DDR2 Dual Chanel AMD 780G

Autor: m7marek <m7marek_at_interia.pl>
Data: Fri, 27 Jul 2012 08:00:03 +0200

Użytkownik "Michal" <usenet_at_invalid.pl> napisał w wiadomości

>Tu też się trochę pozmieniało od pierwszych DC i CPU jednordzeniowych -
>domyślnym (i chyba najlepszym rozwiązaniem) jest tryb unganged - działa to
>jak dwa kontrolery po 64bit każdy.
na starym jednordzeniowcu miałem bios przy starcie wyświetlał mi Dual 128bit
teraz na X2 - BIOS i podobnie CPU-Z wyświetla Dual unganged, nawet gdy
biosie ustawię ganged,
wyświetla tez to przy 3x1GB, czyżby jednak częsciowo działał tryb dual na 3
modułach?

> Niemniej na pewne wykorzysta do 4GB na Ramdysk pod OSem 32bit- jestem tego
> w 100% pewny, bo sam go tak używałem z 8 GB RAM przed przejściem na OS
> 64bit i był to jedyny sensowne sposób wykorzystanie tej pamięci w takich
> okolicznościach.

ten Dataram RamDisk, przynajmniej aktulana wersja jednak nie potrafi,
sprawdzałem;
ale Govette RamDisk juz tak, choć nie do końca. Używam wbudowanej grafiki i
zależy, jeśli w Biosie mam ustawione Frame Buffer Location:
    na <4GB to działa, dysk zawsze wielkości 768MB niezależnie od ustawień,
ale gdy np. przypiszę dla grafiki 512MB to w systemie zostaje mi tylko 2,75G
niezależnie czy mam ramdysk czy nie.
    na >4GB - pamięci dostępnej w systemie mam zawsze 3,25GB, ale
zainstalowanie ramdysku, kończy się zamazaniem obszaru grafiki i "widzę
ciemność".

> No i OK - 80 zł to nieduże pieniądze, a bez co najmniej 4 GB RAM dziś
tylko 70zł, jak bym poczekał może i za 60 znalazłbym, a 80 to już
przepłaciłbym :)

> To już prędzej nad tym można było się zastanowić porzy starej płycie AM2 z
> SATA2 i kontrolerem AMD - SSD trochę jednak na tym tracą, na szczęście w
> najważniejszym dla OS i szybkiego uruchamiania aplikacji
> czasie dostępu i tak stosunkowo mniej niż na transferze liniowym.

Wiem dlatego kupiłem tańszy, ale i wolniejszy OCZ Petrol, na SATA3 powinien
mieć 360/180MB/s, a mam jakieś 270/170MB/s na SATA2, szkoda że później
doczytałem że trochę awaryjna ta seria, mam nadzieję ze podmiana firmware
pomoże.