Re: ssd a truecrypt

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Thu, 19 Jul 2012 00:11:47 +0200

W dniu 2012-07-18 20:44, Przemys艂aw Ryk pisze:

> Co nie zmienia faktu, 偶e jest to swego rodzaju proteza. Rzeczywisto艣膰 w
> sumie wygl膮da raczej tak:
> - SSD - szybko艣膰 odczytu danych kapitalna, stosunek ceny do pojemno艣ci
> tragiczny, zachowanie po spi臋ciu w RAID?
Szybko艣膰 odczytu jednego strumienia - to sobie mo偶na nawet z papieru
toaletowego zrobi膰 szybki. SSD ma g艂贸wn膮 zalet臋 (tzn powinien mie膰, bo
s膮 takie modele, co nie maj膮) 偶e daje rad臋 wiele transfer贸w i si臋 nie
zapycha od seek-贸w.
Przy kompilacji du偶ych/zakr臋conych projekt贸w, gdzie co chwila jest
mielenie po X biblotekach i wyci膮ganie z nich jakich艣 kawa艂k贸w (i nie
chodzi tu tylko o kompilacje program贸w) ma to znaczenie...

> - HDD - szybko艣膰 odczytu pojedynczego dysku taka sobie, spi臋cie w RAID
> wyniki poprawia nie藕le, stosunek ceny do pojemno艣ci dalej jednak korzystny,
> pomijaj膮c dyski Green w zasadzie wi臋kszo艣膰 7200rpm SATA nap臋d贸w w RAIDy
> mo偶na spina膰 bez specjalnych problem贸w.
Po spi臋ciu w raid transfer ro艣nie, ale seektime zostaje jak
najwolniejszego dysku w zestawie...

Ja osobi艣cie mam aktualnie taki system, 偶e na wszystkich komputerach
win7 32bit chodzi na >4GB ramu, gdzie wszystko ponad 4GB jest ramdyskiem
(dataram ramdisk, do 4GB dysku, czyli 8GB ramu - darmowy). I
automagicznie przy starcie systemu - na ramdysk s膮 przenoszone
bibloteki, temp-y, itp. Tempy po restarcie - niech id膮 w kosmos.
Bibloteki s膮 niezmienialne, readonly ssane z bezpiecznego zasobu
sieciowego, wi臋c te偶 po restarcie s膮 przywracane. I na tym si臋 fajnie
pracuje.