Re: ssd a truecrypt

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 20 Jul 2012 14:24:28 +0200

Dnia Thu, 19 Jul 2012 00:11:47 +0200, BartekK napisał(a):

> Szybkość odczytu jednego strumienia - to sobie można nawet z papieru
> toaletowego zrobić szybki. SSD ma główną zaletę (tzn powinien mieć, bo
> są takie modele, co nie mają) że daje radę wiele transferów i się nie
> zapycha od seek-ów.

Mam tego świadomość.

> Przy kompilacji dużych/zakręconych projektów, gdzie co chwila jest
> mielenie po X biblotekach i wyciąganie z nich jakichś kawałków (i nie
> chodzi tu tylko o kompilacje programów) ma to znaczenie...

Patrzyłem, jak się SSD zachowuje przy zastosowaniach, które już opisałem.
Beretu z głowy mi nie urwało, choć nie mówię, że nie jest fajnie, jak dany
program szybciej wstaje. :)

> Po spięciu w raid transfer rośnie, ale seektime zostaje jak
> najwolniejszego dysku w zestawie...

Czym można pomierzyć? Bo bym sobie chętnie puścił u siebie (mam dwa Samsungi
spięte w RAID0 i do tego dwie sztuki już osobno) i popatrzył, co tam
wypisuje.:D

> Ja osobiście mam aktualnie taki system, że na wszystkich komputerach
> win7 32bit chodzi na >4GB ramu, gdzie wszystko ponad 4GB jest ramdyskiem
> (dataram ramdisk, do 4GB dysku, czyli 8GB ramu - darmowy). I
> automagicznie przy starcie systemu - na ramdysk są przenoszone
> bibloteki, temp-y, itp. Tempy po restarcie - niech idą w kosmos.
> Bibloteki są niezmienialne, readonly ssane z bezpiecznego zasobu
> sieciowego, więc też po restarcie są przywracane. I na tym się fajnie
> pracuje.

Żałuję trochę, że w płytę mi nie wejdzie więcej niż 8GB (DFI LanParty
P45-T2RS - przezaczna płyta pod Core 2 Duo :D), to może bym pokombinował w
ten sposób. U mnie jest Vista x64, korzystam z dość pamięciożernych
aplikacji, wobec czego odkrawać fragmentu na ram dysk raczej nie planuję w
chwili obecnej.

Kiedyś miałem (w firmie, w której pracowałem) fajną zabawkę: montowana w
zatoce 5,25 szuflada, w której było 4 lub 8 slotów pamięci DDR2. Do tego dwa
wyprowadzenia portów SATA. Wpinało się to w kontroler SATA tak, że można
było z dwóch banków zrobić RAID0, lub całość obsługiwać jako jeden dysk.
Przewalenie tam swap file'a, TEMPów i ustawienie w aplikacjach, by wszystkie
tymczasowe pliki tam trzymały (choć poszaleć za bardzo nie miałem jak, gdyż
pod ręką były tylko 2 moduły po 1GB) i efekty były całkiem przyjemne. Do
tego opcja robienia bakcupu na karcie CF (slot wbudowany już w ustrojstwo).

Nie wiem - nie miałem jak potestować - jak wyglądałoby porównanie
konfiguracji 2 dyski w RAID0 plus ten wynalazek z pamięciami w porównaniu z
dyskiem SSD na system plus 2 dyskami w RAID0 na dane (również TEMPy).

[ Główną przyczyną wszystkich rozwodów jest i pozostanie ślub.             ]
[                                                       (Günter Willumeit) ]