Re: Avast, a konkretnie avastsvc.exe

Autor: wozniak grzegorz <grzes_at_wp.pl>
Data: Sat, 14 Jul 2012 11:09:58 +0200

Maurycy Piec-Bocheński wrote:

> Net Limiter pokazuje mi, że Avast, a konkretnie plik avastsvc.exe
> ściąga mi dziennie megabajty danych - np. dzisiaj już 165 mega.
> Automatycznie aktualizacje mam wyłączone. Ponieważ czasem będę używał
> internetu mobilnego, który ma ograniczenia transferu, to chciałbym nad
> tym zapanować.

Avast tworzy jakieś pseudo proxy (a właściwe przekierowuje ruch wychodzący
na port 80, port pop3,smstp i pewnie jeszcze inne na port na którym
nasłuchuje to proxy) i przez nie kieruje cały ruch celem filtrowania
zagrożeń.
Dowiesz się jakie to gówno jak zaczniesz otwierać dużo połączeń na raz
np. dużo zakładek w przegladarce + klient poczty + jakiś ftp + samba wtedy
nagle strony www przestaną Ci się wczytywać zgłaszając błąd w dns albo
timeout serwera.
> Czy żeby wstrzymać to ściąganie muszę całkowicie wyłączyć Avasta, czy
> też jest to jakaś część tego programu, którą można wyłączyć w menu?
> Proszę o proste wytłumaczenie, ponieważ nie znam się na tym.
>
> MP-B
Ja bym go wywalił tak jak radzą inni:)
Nie wiem co polecić jako alternatywę gdyż windowsa mam już tylko na mszynie
wirtualnej bez antywirusa żeby nie mulił :)

--
Pozdrawiam
Grzegorz Woźniak