Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Fri, 29 Jun 2012 09:46:35 +0200

W dniu 29.06.2012 06:34, Przemysław Ryk pisze:
> Mnie się tak wydaje, że w tym samym segmencie zastosowań i ceny, to
> diametrialnych różnic nie ma.

Toż i samo pisałem biorąc na przykład Dell Precision jako konkurenta
Maca Pro. Przy czym ile jest na świecie konstrukcji tej jakości zarówno
w kontekście projektu jak i wykonania? Ludzie porównują Apple z masówką
i to masówka wyznacza średnią jakość.

> Silny negatywny PR moim zdaniem nie wziął się z powietrza. To naturalna
> reakcja na politykę samej firmy, jak i podejście macwyznawców. Nie zliczę
> ile razy trafiły mi się akcje, gdzie przyznając wprost, że w DTP pracuję
> słyszałem od macwyznawców, że do tego zastosowania to tylko Mac.

Zwolenników w zastosowaniach graficznych przysparze wygoda korzystania z
makówki i jej rozwiązań związanych z kolorem. Ale DTP w sensie formanym
w ogóle nie wymaga koloru. ;)

> Stabilność systemu?

Wiesz, teraz Ty wkraczasz na grząski grunkt, mówiąc o stabilności i
używaniu tego jako argumentu z porównaniu do Unixa. Stabilna praca
Windows, coraz lepsze dopracowanie tego z gruntu źle zaprojektowanego
systemu, to dowód na to że połatać pożna wszystko. Jednak absolutnie nie
może to być porównywane z Unixami. Drobny przykład. Zostaw bez nadzoru
komputer windowsowy (nie wersję serwerową) na dwa miesiące. Wcześniej
czy później się wywali. W różny sposób, nie koniecznie BSOD, ale sprawi
w jakiś właściwy sobie sposób, że coś się zmieni. Choćby z najbardziej
banalnych zachowań, ściągnie sobie aktualizację, zainstaluje i zresetuje
się bez pytania, wywalając np jakiś program do nadzoru procesów, który
po starcie nieprawidłowo się podniesie. Właśnie dlatego w zastosowaniach
krytycznych nie stosuje się Windows i opisany przypadek, mimo, że to nie
jest niebieski ekran, jak najbardziej podpada pod stabilność.

> Ciekawe dlaczego. :)

Bo to nadal sprzęt wysokiej jakości. Mimo że w skrzynce w garażu mam ze
cztery zjarane DELLe. Zgodzliliśmy się co do tego, że każdy sprzęt ma
wpadki oraz, że na tle masówki Apple równa się do wysokich modeli innych
producentów. Zatem chyba w tej części wypracowaliśmy wspólny pogląd?

> Samsung tłucze swoje produkty i niejednokrotnie ciekawie odgryza się Apple w
> materiałach marketingowych. :) Poza tym - gdyby m.in. nie Samsung i parę
> innych koncernów, to Apple by było w ciężkiej dziurce z podzespołami. Od
> kogo w Cupertino biorą choćby pamięci? Kto robi dla nich matryce? Kto
> procesory? :)

No tak, ale co jest w produktach Samsunga takiego, że człowiek
niecierpliwie czeka na zapowiedziany model? No, najnowsze smartfony SGS
robią ostatnio pewien wyjątek i to głównie w sensie ilościowym, wielkość
ekranu, gigahertze procesora. Ale poza nimi? Ot zwykły produkt jakich
wiele.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!