Re: Mackintosh (czy mo¿na ¿yæ bez oddychania?)

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 29 Jun 2012 15:44:29 +0200

Dnia Fri, 29 Jun 2012 09:46:35 +0200, Tom01 napisał(a):

> Toż i samo pisałem biorąc na przykład Dell Precision jako konkurenta
> Maca Pro. Przy czym ile jest na świecie konstrukcji tej jakości zarówno
> w kontekście projektu jak i wykonania? Ludzie porównują Apple z masówką
> i to masówka wyznacza średnią jakość.

Cenową? Być może. Fakty są takie, że całkiem przyzwoitego laptopa kupisz za
połowę ceny MacBooka. Ostatnio kolega podskoczył ze sprzętem - Dell, mogę
dopytać o serię i model. Core 2 Duo z taktowaniem w okolicach 2,6 GHz, 6GB
ram, dysk 500GB, matowa matryca full HD (owszem - ja będę kręcił nosem na
laptopowe matryce, ale ja mam pierdolca - rozbestwiłem się przy EIZO, ale -
jak rany julek - matowa!), 15" przekątna, pełen komplet wyjść i wejść
(video: HDMI + D-Sub, 4×USB 2.0, czytnik kart pamięci, Bluetooth, WiFi
obsługujące 802.11n). Razem ze stacją dokującą dał za niego 2,2 kPLN.
Dobrze, że siedziałem, jak mi cenę powiedział, bo mnie zatkało.

> Zwolenników w zastosowaniach graficznych przysparze wygoda korzystania z
> makówki i jej rozwiązań związanych z kolorem. Ale DTP w sensie formanym
> w ogóle nie wymaga koloru. ;)

ColorSync - przedstawiałeś, że to jest wygodne. I pewnie sam bym się
uśmiechnął szczerze i z otwartymi ramionami przyjął taką możliwość w
lufcikach. :)

Czy DTP w sensie formalnym w ogóle nie wymaga koloru? Ups - grząski temat
IMVHO. Ja Ci powiem tak - przygotowywałem materiały do druku, od fazy
koncepcji, po wypuszczenie produkcyjnego PDF/X-3. I mnie jednak skalibrowany
CG241W plus zdobyta wiedza o zarządzaniu barwą tyłek nie raz i nie dwa
uratowała. Nota bene - im mocniej się w to wgryzam (zainteresowało mnie
cholera), tym bardziej zdaję sobie sprawę, ile jeszcze się muszę nauczyć i
dowiedzieć. Ale o tym to sam wiesz, biorąc pod uwagę to, iloma pytaniami
potrafię Cię zbombardować. ;D

> [...]
> komputer windowsowy (nie wersję serwerową) na dwa miesiące. Wcześniej
> czy później się wywali. W różny sposób, nie koniecznie BSOD, ale sprawi
> w jakiś właściwy sobie sposób, że coś się zmieni. Choćby z najbardziej
> banalnych zachowań, ściągnie sobie aktualizację, zainstaluje i zresetuje
> się bez pytania, wywalając np jakiś program do nadzoru procesów, który
> po starcie nieprawidłowo się podniesie. Właśnie dlatego w zastosowaniach
> krytycznych nie stosuje się Windows i opisany przypadek, mimo, że to nie
> jest niebieski ekran, jak najbardziej podpada pod stabilność.

Jak pisałem - BSODa oglądam na wygaszaczu ekranu. Serio. W chwili obecnej w
norce stoją mi dwie maszynki. Jedna - z przeznaczeniem właśnie raczej takim
serwerkowym (mam tam serwer poczty i grup dyskusyjnych, stoi FTP dla
zaprzyjaźnionego stowarzyszenia, docelowo miał być jedyną maszyną działającą
24 godziny na dobę ale… dysków nie zdążyłem kupić przed powodzią w
Tajlandii). Druga - to mój bazowy, roboczy komputer. Z Vistą Business x64
zainstalowaną dokładnie 26 grudnia 2008. Obie maszyny działają non stop.
Wywałki - żadnej. Aktualizacje? Owszem. Są. Wymagające restartu - owszem są.
Czy masz możliwość kontroli nad tym w jakich okolicznościach maszyna Ci się
zrestartuje - masz. Oba kompy po wypadku niezależnym ode mnie (ot - padło
zasilanie) wstają same, bez pytania, bez dyskusji i problemów. A to tylko
dwie domowe maszynki na Viście Business x64 i Windows 7 Professional x64. I
tak działają sobie już dłuuuuugo.

> Bo to nadal sprzęt wysokiej jakości. Mimo że w skrzynce w garażu mam ze
> cztery zjarane DELLe. Zgodzliliśmy się co do tego, że każdy sprzęt ma
> wpadki oraz, że na tle masówki Apple równa się do wysokich modeli innych
> producentów. Zatem chyba w tej części wypracowaliśmy wspólny pogląd?

Prawie. IMVHO Apple często przedstawiając masówkę z wysoką marżą, próbuje
wciskać ludziom kit, że prezentowane rozwiązanie jest z wysokiej półki.
Montowane w TimeCapsule dyski WD Green za kwoty takie, a nie inne sÄ… tego
moim zdaniem odzwierciedleniem. :)

> No tak, ale co jest w produktach Samsunga takiego, że człowiek
> niecierpliwie czeka na zapowiedziany model? No, najnowsze smartfony SGS
> robią ostatnio pewien wyjątek i to głównie w sensie ilościowym, wielkość
> ekranu, gigahertze procesora. Ale poza nimi? Ot zwykły produkt jakich
> wiele.

I wkraczasz na teren marketingu, o którym już pisałem - Apple w tym temacie
to geniusze. Jaki normalny człowiek koczuje parę dni przed sklepem, żeby
kupić nowy model Della, Samsunga, czy Asusa? Apple potrafiło doprowadzić do
sytuacji, w której odgrzany kotlet z niewielkimi poprawkami powoduje, że
wyznawcy religii spod znaku nadgryzionego japka wręcz orgazmu dostają. ;D

[ Masz ochotę kupić telefon w sklepie komoorki.pl? Usiądź i poczekaj, aż   ]
[ Ci przejdzie. Więcej na http://maverick.jogger.pl/2011/01/21/bez-tytulu/ ]