Re: Mackintosh (czy mona y bez oddychania?)

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Fri, 29 Jun 2012 02:47:39 -0400

On Fri, 29 Jun 2012 06:34:30 +0200, Przemysław Ryk
<przemyslaw.ryk_at_gmail.com> wrote:

>Wiadomym jest, że częściej znajdzie się opinie negatywne, niż pozytywne. Bo
>jak ktoś zadowolony jest, to po prostu używa danego sprzętu czy software,
>większy natomiast ruch robią użytkownicy wkurzeni danymi wadami. Niemniej
>jednak Apple też ma swoje problemy jakościowe. I żadne zakrzywianie
>rzeczywistości tego nie zmieni. :D

a czy ja w ktorym punkcie tego watku, napisalem, ze firma apple
produkuje sprzet idealny, bez wad? jeszcze raz czego ode mnie chcesz?
zebym kleknal i napisal: bylem slepy, ale teraz widze. apple to syf,
tylko microsofr i skladaki z nim? tak? taki cel ma obecnie prowadzona
przez ciebie dyskusja?

>Jestem DTPowcem, mam do tego zacięcie dziennikarskie, poza tym uważam, że
>żaden papier na dys-cośtam nie usprawiedliwia walenia byków.

moze nie usprawiedliwia, ale utrudnia ich zobaczenie.

Do tego dołóż
>sobie fakt, że jestem maksymalnym wzrokowcem i szlag mnie trafia, jak sam
>babola zasadzę.

mnie tez. ale poczytaj na temat tej dolegliwosci. tez jeszcze jakies
10 lat temu bylem taki bohater i poprawialem wszyskich na okolo.
moge ci np. powiedziec, ze dla mnie wyraz zarzyczy i zazyczy,
"wygladaja" wlasciwie tak samo, wiec nawet nie widze, ze napisalem
wyraz z bledem. jak dziala daltonizm chyba wiesz. to cos podobnego,
tylko do rozpoznawania ciagu znakow.

>O tym nie wiedziałem. Ale rzuciło mi się gdzieś, że są problemy z
>widocznością podłączonych zewnętrznych dysków wyposażonych w USB 2.0 do
>nowych MacBooków z portami USB 3.0.

a powiedz ty mi, po co ci jest wiekszy przeplyw potrzebny niz te dwa
kanaly po 10Gbps? co na tym MBAir chcesz puszczac?

>Ten problem znam z artykułów w necie.

jeszcze raz. ani ja, ani moi znajomi, ktorzy dziergaja w AFX (albo FC)
na swoich macbookach nie zauwazylismy takiego zjawiska. nie przecze,
ze to sie moze zdazac.

>Pytanie na ile te sterowniki są sensownie napisane, żeby zainstalować system
>na dysku tej pojemności. Pamiętasz swego czasu ograniczenie z - AFAIR -
>Windows XP (pierwszego, bez Service Packa), który wariował na dyskach
>powyżej 128 GB (AFAIR) i partycjonować go trzeba było osobnymi narzędziami,
>bo instalator się wykładał?

ja nie mowie o stawianiu systemu (nie wiem jak teraz, ale pare
miesiecy jak czytalem o tym, taki dysk nie byl bootowalny pod W7), ja
mowie o zwyklej obsludze, przez system postawiony na innym dysku.
przerabialem to chyba nawet tutaj na grupie, a moze na *winnt

>Czyli powiedzmy wprost - zastrzelony ze swojej własnej broni? :D

moze, ze zastrzelony to za duzo powiedziane, ale sam sie o to prosil,
o czym juz pisalem.

>Nie zakładaj proszę odgórnie, że ktoś, kto kwestionuje cenę danego produktu
>robi to tylko dlatego, że go nie stać na zakup.

widze, ze juz drugi raz masz jakas dziwna niechec to przeczytania
zdania do konca. kiedy pisze, ze nie stac, to dodaje druga opcje, ze
potencjalny nabywca uwaza, ze nie warto. masz do wyboru dwie sytuacje.
mozesz wybrac te druga, o czym - po raz drugi rowniez - sam piszesz
nizej. dlaczego wybierasz z tego co napisalem to czego ciebie nie
dotyczy? ale chyba nie chcesz chyba powiedziec, ze na swiecie nie ma
ludzi, ktorzy wysupluja ostatnie grosze na komputer i na produkt apple
ich faktycznie nie stac. nie wiem czemu to pszypisac, ale jak
zauwazylem ten drugi Przemek, juz to podchwycil i pewnie sie zaraz
oflaguje: "zwolennicy apple to 1%", czy inna paranoje w swoim stylu.
sam widzisz do czego moze prowadzic takie "cherry picking".

>Ja po prostu nie lubię
>przepłacać.

sam widzisz. mniej wiecej to napisalem wyzej.

> Mając zapotrzebowanie na sprzęt wybieram to, co mi maksymalnie
>spełni wymagania przy posiadanym budżecie. I przykładowo - potrzebując
>przenośnego, lekkiego sprzętu raczej MacBooka Air bym nie kupił, skoro za
>kwotę mniejszą o całkiem konkretną wartość mam sprzęt o lepszych parametrach
>technicznych i na dzień dobry z lepszymi warunkami gwarancji.

no wiec nie kupujesz. o co chodzi?

>Pisząc „cokolwiek” miałem na myśli porównywalny parametrami sprzęt,
>wykorzystywany do tych samych zastosowań. Mam znajomych, którzy z iPhone'a
>się przestawili na Galaxy SII, gdyż wyszło na jaw, że są funkcjonalności
>dostępne na tym ostatnim, których na iPhone nie mieli. Popytam, jeżeli masz
>życzenie. Nie twierdzę jednocześnie, że przesiadka w drugą stronę jest
>abstrakcją: :D

jak sobie zjailbrakuja swoje iphony, to beda mieli dostep co bardzo
ciekawych rzeczy poprzez cydie, ktorych potem moze im brakowac w
androidach.

>Rozbierałem głównie komputery - czy to laptopy, czy stacjonarne. Bardzo
>sobie pod tym względem chwalę Della (szczególnie w biznesowych seriach), czy
>ThinkPady jeszcze spod znaku IBMa.

dell mnie swego czasu zachwycil swoja przemyslana obudowa, glownie
chlodzeniem, ktorejs z duzych stacji graficznych, ale w pare tygodni
pozniej G5 mnie powalil, zastosowanymi tam rozwiazaniami i ogolna
elegancja wnetrza.

>Ja aż takiej pewności, że mi tej maszyny z Windows nie wywalisz, to akurat
>nie mam. :) Z drugiej strony - patrząc po znajomych, dla których za
>podręczny serwis komputerowy często robię - oddaję im sprzęt skonfigurowany,
>daję kilka naprawdę prostych porad i zapominam (owi użytkownicy również) o
>problemach na lata. Serio.

niestety czesc moich znajomcy, a to ludzie, ktorzy na ruskie strony z
porno nie wlaza, ani warezow nie sciagaja, ale tez do bystrzakow
komputerowych nie naleza, co jakis czas dzwonia do mnie bo im sie cos
przyplatalo. maja poustawiane i wlaczone NODy, symanteci, sa za FW, a
mimo to cos lapia. jak ja cos lapie, to wylacznie na wlasna prosbe.

>Tak mi się kojarzy. Z tego co pamiętam, to instalacja XP bez pierwszego
>Service Packa na komputerze podłączonym do netu powodowała, że bardzo szybko
>następowała infekcja.

tak to wlasnie bylo. windows server 2003 mialem na plycie bez SP1. ale
bez przesady. doslownie 20 minut od podlaczenia do sieci i po
zawodach.

> O ile pamiętam - mogę się mylić, bo to ładnych kilka
>lat temu było - łata była chyba dość szybko dostępna, ale problem utrzymywał
>się przez dłuższy czas z racji ilości pirackich kopii Windows, których
>użytkownicy aktualizacji nie pobierali. Ale tu sobie niczego uciąć nie dam -
>po prostu skojarzenia. :)

nie wiem jak to bylo w przypadku pirackich kopii. szczerze sie jednak
ubawilem, ze dziewicza wersja serverowego systemu zalicza pad pod 20
minutach od postawienia.

> [...]
>lekki (2 kg wzwyż nie wchodziło w grę), miało się na nim dać normalnie
>pracować w Office, korzystać z netu (w hotelu czy w trasie), podpiąć
>zewnętrzny wyświetlacz / rzutnik. Sporo droższy od Portege Z830-10H MacBook
>Air po prostu odpadł - nie spełnia wymagań, które spełnia sprzęt o konkretną
>kwotę tańszy. Przy czym - znajoma moja była przygotowana na wydatek rzędu 5
>czy 6 kPLN. Tylko po co ma wywalić taką kwotę, skoro za 4,3 kPLN ma
>narzędzie, które wymagania spełnia lepiej, niż Air za ponad 5,5 kawałka?

no i nie kupila. i git. i o co chodzi? nie rozumiem problemu. czy jest
jakies prawo, ktore mowi, ze wszyskie komputery o takich samych
parametrach musza kosztowac tyle samo. z tego co wiem nie ma. firma
sobie ustala ceny. ty je albo akceptujesz, albo nie.

>Nie. Mój znajomy - zresztą nie fanatyk, a użytkownik maczków, który stosuje
>sensowne argumenty w rozmowach „dlaczego maczek, a nie pecet z Windows” -
>mówił wprost: matryca żółknie.

ja mam taka historie z zolkniejacymi pecetami.
mialem kiedys kumpla, ktoremu z monitora "wyszedl" niebieski kolor i
stracznie z tego powodu ubolewal, ze wszysko w sepii widzial. spytalem
go czy pali kiedy pracuje przy kompie. tego samego wieczora niebieski
mu wrocil. wystarczyla sciereczka i plyn do mycia szyb.

>I tutaj system nie ma nic do rzeczy. Przyznam szczerze, że chciałem
>sprawdzić teorię Tom01, czy pacnięcie spacją na dowolnym pliku (np. DOCX czy
>ODT) na maczku spowoduje wygenerowanie sensownego podglądu, ale niestety -
>jak pod VMware Workstation 8.0.2 różne wersje Windows czy Linuksa instaluję
>bez problemów, tak Lion wierzga. :-/

o. to jest kolejna rzecz, ktorej w polityce appla nie lubie, no ale
bronia systemu, to ich broszka.
wlasnie sprobowalem to na makowce, z OSX 10.4, z ms office 2004 czyli
nie tym co nie czyta jeszcze docx i po kliknieciui nie otworzyl pliku
docx, ale sciagnal konverter. nie mam dostepu do zupelnie dziewiczego
maka.

>Smiley'a widział?

widzial, widzial i wlasnie dlatego tak odpowiedzial. inaczej by cie na
solowke na gole klaty wyzwal.

a dlaczego mialoby byc inaczej? <rs>