Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 27 Jun 2012 21:39:33 +0200

Dnia Thu, 21 Jun 2012 15:34:05 -0400, rs napisał(a):

> a dlaczego maja nie dzialac? jesli beda dzialac na innych platformach
> to beda dzialac i na maku. na razie nic nie wskazuje, ze apple padnie,
> choc to nie jest, oczywiscie nie mozliwe, ale w 5 lat malo
> prawdopodobne.

Jedna drobna kwestia: kompatybilność wsteczna. Na niejedn program, którego
nowy system za cholerę nie obsłuży, jest tylko i wyłącznie wirtualizacja.

(ciach…)

> komputer to jest narzedzie. tak jak samochod i mlotek. wiedza jest
> potrzebna tylko na podstawowym poziomie obslugi, zeby umozliwiala
> wygodna prace, cala reszta idzie gdzie indziej, np w prace, ktora z
> komputerem i softwarem nie ma juz nic wspolnego. nie kazdy chce i musi
> byc technikiem komputerowym. to dla nich jest lokowanie wiedzy w
> systemy czy hardware. inni nie musza wiedziec nic wiecej poza
> umiejetnoscia wlaczenia komputera i obslugi programu, ktory maja chcec
> uzywac. to wszystko.

Moim zdaniem jest to często popełniany błąd. Komputer i oprogramowanie jest
narzędziem - temu nie przeczę. Jednak odpalając nową pralkę, robota
kuchennego czy kuchenkÄ™ mikrofalowÄ… jednak mniej lub bardziej z instrukcjÄ…
obsługi się potencjalny użytkownik zapoznaje. Trochę mnie irytuje, że
takiego samego podejścia nie ma odnośnie komputera czy oprogramowania. Z
drugiej strony - ile zajęcia dzięki temu mam. :D

Patrzę tylko i wyłącznie po swoich znajomych, którym często pomagam w
kwestiach okołokomputerowych, ale nie zdarzył się do mnie telefon pt.
„mikrofala mi wyświetliła XXX, co mam z tym zrobić?”. Ilości telefonów pt.
„bo mi tu coś wyskoczyło, kliknęłam OK i się popsuło” wolę nie zliczać…

(ciach…)

[ Główną przyczyną wszystkich rozwodów jest i pozostanie ślub.             ]
[                                                       (GĂĽnter Willumeit) ]