Re: Mackintosh (czy mona y bez oddychania?)

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 27 Jun 2012 15:59:33 +0200

Dnia Fri, 22 Jun 2012 09:28:21 +0200, Tom01 napisał(a):

> Wszystko sie da zhakować. Szeroko stosowany w korporacjach Windows SQL
> Server podobnie się dwawał jakiś czas temu w ułamek sekundy i to
> zdalnie. Nie oznacza to jednak, że masowo firmy zaczęły go zmieniać np
> na Oracla. Rozmawiamy jednak nie o ciekawostkach hackerskich, a o
> praktycznym aspekcie odporności na działania użyszkodnika. A fakty są
> takie, że zainfekowany OSX czy inny system unixowy/linuxowy to niezwykła
> rzadkość i niemal w 100% jest wynikiem zaniedbania operatora. Windows
> natomiast zainfekowany to zjawisko powszechne POMIMO wielu działań
> [...]

Botnet na ponad 600 tysięcy Makówek
(http://arstechnica.com/apple/2012/04/flashback-trojan-reportedly-controls-half-a-million-macs-and-counting/)
to taki pikuś drobny? Jak na system, który zachwalany był jako taki odporny
na wirusy, to wynik średnio pozytywny IMVHO. :D

Faktem jest też, że Mac OS pada najszybciej, a Apple w tempie łataniu dziur
bezpieczeństwa zbyt korzystnie nie wypada. Najwyraźniej polityka „nic się
nie stało, kochani nic się nie stało”. W sumie - po co stosować inną, skoro
ma się rzeszę wyznawców jedynie słusznej religii z japkiem w tle? :D

Ciekawostką jest, że to wyznawcy makówek są specjalistami w udowadnianiu,
jak to wirusy rozkładają Windows. Tymczasem normalni userzy po prostu
pracują, stosując się do kilku bardzo prostych zasad „higieny” obowiązkowych
IMVHO przy pracy w każdym systemie (nie odpalać czegoś z podejrzanych
źródeł, pracować na koncie z ograniczonymi uprawnieniami). ;D

[ Nie jestem mądrzejszy ani lepszy, mogę być inny.                         ]
[                                 (Piotr 'Orlinos' Kozłowski, pl.pregierz) ]