Re: Mackintosh (czy można żyć bez oddychania?)

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Fri, 22 Jun 2012 09:28:21 +0200

W dniu 22.06.2012 08:02, Mirek Ptak pisze:
> Dobrze, że jest ta emotikonka na końcu, bo OS X hakują przedszkolaki po
> pierwszej lekcji w 5 sekund (palce jeszcze maja niewprawne w pisaniu na
> konsoli ;) )

Wszystko sie da zhakować. Szeroko stosowany w korporacjach Windows SQL
Server podobnie się dwawał jakiś czas temu w ułamek sekundy i to
zdalnie. Nie oznacza to jednak, że masowo firmy zaczęły go zmieniać np
na Oracla. Rozmawiamy jednak nie o ciekawostkach hackerskich, a o
praktycznym aspekcie odporności na działania użyszkodnika. A fakty są
takie, że zainfekowany OSX czy inny system unixowy/linuxowy to niezwykła
rzadkość i niemal w 100% jest wynikiem zaniedbania operatora. Windows
natomiast zainfekowany to zjawisko powszechne POMIMO wielu działań
zapobiegawczych użytkownika. Ciekawostką tylko jest, że to windziarze są
specjalistami w udowadnianiu jak to rzekome wirusy rozkładają OSX.
Tymczasem makowcy normalnie pracują, najczęściej nie stosują żadnej
profilaktyki i zjawisko jest marginalne. Ktoś gdzieś coś słyszał, że
podobno jest coś, jakiś wirus, zagrożenie itd, ale realność wystąpienia
jest taka jak ukąszenie w Polsce przez Mambę.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!