Re: Jaki zestaw pod After Effects i Premiere CS6?

Autor: micz <michalponiedzielski_at_gmail.com>
Data: Tue, 29 May 2012 18:14:06 -0700 (PDT)

W dniu wtorek, 29 maja 2012 05:57:02 UTC+2 użytkownik rs napisał:

> jak sam piszesz kart jest od cholery i ciut ciut. niby obczaili
> hakowanie pliku kart suportowanych przez adobe, ale przy kazdym
> updacie trzeba to robic od nowa, choc to niewielki problem.
> doradzac w takich sprawach jest stosunkowo trudno, bo kazdy ma inne
> oczekiwania i sposob pracy. jedni nastawiaja sie na szybki rendering,
> inni na jak najplynniejsza obsluge timelime, jeszcze inni musza miec
> najlepszej jakosci obraz i wtedy wiekszosc kasy idzie na kalibrowane
> monitory, ale jeszcze inni bawia sie proxy. nie same numerki z
> [...]

Dzięki wielkie za bardzo ciekawą odpowiedź - dużo zdrowego rozsądku w tym co piszesz.

Co do szczegółów o które pytasz:

Jeśli idzie o styl pracy - zależy mi głównie na szybkiej pracy na timelinie. Rendery mogą sobie iść jak gile z nosa, ale nad projektem chcę pracować wygodnie. Nie zależy mi też na więcej niż dwóch monitorach. Na razie mam jeden i póki kasy nie przybędzie - musi mi wystarczyć. Nie jest to także monitor wwybitnie skalibrowany i tym również - z konieczności oszczędności - muszę się zadowolić.

Na razie wszystko w czym pracuje jest w Full HD i sporadycznie w 2K. Choć ostatnio miałem zabawę z materiałem z RED epic w 5K. To może się powtórzyć :), ale GENERALNIE chcę mieć komputer, który pozwoli mi pracować PŁYNNIE (real time) na timelinie przy mniej skomplikowanych projektach (żeby chociaż na podgląd montażu nie trzeba było czekać - na niektóre efekty sobie poczekam już, niech stracę :))

Codeców chciałbym używać takich, żeby - jak wspomniałem - nejwygodniej się pracowało na timelinie w HD. Słyszałem, że H.264 jest jakoś tam supportowane przez Adobe i Nvidię (a takie materiały pochodzą z lustrzanek Canona i często na nich pracuję). Wiesz coś o tym?

Wiem, że za dwa-trzy lata komp będzie już stary. Nie ma innej opcji. Nie należę też do tych, którzy co 3 miesiące upgrade'ują bebechy, żeby być na bierząco - nie mam na to czasu, żeby śledzić rynek i wiedzieć co dobre na daną chwilę. Tak więc przywykam powoli do myśli, że raz na jakiś czas będę musiał wybulić trochę, żeby na jakieś dwa lata mieć względny spokój. No i w jeden weekend się nie zwróci ta piątka, ale może w miesiąc - zależy od joba :)

Co do dysków - wiem, że potrzeba dodatkowych dysków i najlepiej RAID0. Mam jakieś dwa dyski w RAID0 na starym kompie + jeden na backup. Użyję ich. A jak przyjdzie hajs znowu - dokupię coś szybszego. Myślę też, że robiąc jeden projekt na raz będę miał miejsce na SSD, żeby go wcisnąc tam. Czy może lepiej jednak na osobnym dysku, żeby SSD odciążyć?

A co do hackowania CS6 do użycia niesupportowanych kart - czy to na pewno "DZIAŁA"? To jest tak, jak z zalecanym przez producenta płyty RAMem - że można sobie darować te zalecenia i wziąć jakiegoś innego producenta? Czy też może, RZECZYWIŚCIE quadro mają jakieś unikalne zalety?

Czyli reasumując - dla wspomnianej wygodnej pracy na timelinie - lepiej zainwestować w kartę grafiki, czy może w RAM, lub CPU, lub RAID0 na dobrych dyskach?

Dzięki z góry za dodatkowe odpowiedzi.