Re: Jaki zestaw pod After Effects i Premiere CS6?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Mon, 28 May 2012 23:57:02 -0400

On Mon, 28 May 2012 19:25:33 -0700 (PDT), micz
<michalponiedzielski_at_gmail.com> wrote:

>Witam,
>
>Doradźcie proszę jaki zestaw zmontować pod wygodną pracę w After Effects i Premiere CS6. Szukałem sporo i jak dotąd skonkretyzowałem sobie co następuje:
>
>PROCESOR: i7-2700k lub i7-3770k - doradźcie, który będzie bardziej opłacalny (osiągi/cena). Lub może... jakiś inny z Ivy Bridge / Sandy Bridge?
>
>PŁYTA: Asus P8H67-M Evo Rev3.0
>
>RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)
>
>DYSK: Intel 520 120GB SSD, 2.5", SATA/600 550MB/s, 520MB/s

> [...]

jak sam piszesz kart jest od cholery i ciut ciut. niby obczaili
hakowanie pliku kart suportowanych przez adobe, ale przy kazdym
updacie trzeba to robic od nowa, choc to niewielki problem.
doradzac w takich sprawach jest stosunkowo trudno, bo kazdy ma inne
oczekiwania i sposob pracy. jedni nastawiaja sie na szybki rendering,
inni na jak najplynniejsza obsluge timelime, jeszcze inni musza miec
najlepszej jakosci obraz i wtedy wiekszosc kasy idzie na kalibrowane
monitory, ale jeszcze inni bawia sie proxy. nie same numerki z
benchmarkow sie tutaj licza, choc te najwyzsze generalnie sa
wyznacznikiem wygodnej pracy, ale takie porownania sobie sam mozesz na
sieci bez trudu znalezc. ale tutaj tez zalezy. czy twoje projekty beda
ciezko siedzialy na openGL. znane mi firmy, ktore zajmuja sie video i
sprzedaza takiego sprzetu z jakis powodow preferuja GTX590, choc CS6
jeszcze nie uzywa dwoch GPU. zasada jest taka im wiecej rdzeni, im
wiecej pamieci, najwiecej pamieci L3, szybsze taktowanie, wspomanie
CUDA, mozliwosc podkrecania (chociaz tu sa opinie podzielone). sadze
ze na dzien dzisiejszy GTX580 jest dobrym wyborem, ale to sie moze
zmienic przy np. CS6,5.
SSD rozumiem, ze ma byc na system. przy tej pojemnosci, mozesz bardzo
szybko wyskoczyc z miejsca, jesli zainstalujesz na nim tez pliki
wymiany programow adobe. a co na dysk/i na material, bo przeciez to
jest najbardziej wrazliwy element tej ukladanki. wiec moze jakis
RAID0? wewnetrzny albo i zewnetrzny. moze nawet dwa. kwestia ile
dyskow mozesz podlaczyc do plyty? czy plyta ma mozliwosci RAID itp.
nie przygladalem sie parametrom plyty zaproponowanej przez ciebie, ale
to nie problem ocenic. byc moze material swoj do pracy przy projekcie
bedziesz wrzucic na drugi SSD.
zalezy od tego jak ciezkie beda twoje projekty 16GB RAM moze byc ok,
ale moze i nie. ile slotow na pamiec ma plyta. co z rozdzielczoscia
materialu? czy bedziesz pracowac z materialem do 2K czy powyzej? moze
warto zaisteresowac sie karta wielomonitorowa do powyzej 2ch
monitorow. nie wiem czy NVidia takie ma, ale sa takie radeony, (o
hakowaniu supportu kat mowa juz byla) na jednym timeline, na drugim
narzedzia i palety na trzecim podglad. wygoda pracy moze byc wieksza,
ale to tez zalezy od upodoban. jedni wola pracowac na jednym i na
wielu monitorach sie rozpraszaja. w zaleznosci od projektow rowniez i
rozdzielczosc monitora jest istotna, ale sugerujesz, zeby sie tym nie
zajmowac.
co do zasilacza, sa na sieci kalkulatory. chyba na stronie asusa jest
taki. on ci policzy ile powinienes miec mocy do zebranych klockow. na
zasilaczu bym nie oszczedzal. to sie oplaci. przez lat uzywalem
enermaxy, obecnie mam pierwszego corsaira. zawsze zadowolony. podobnie
z obudowa, ktora powinna miec bardzo madrze przemyslane chlodzenie.
niezmiennie bylem zadowolony z wydajnosci chlodzenia w lepsiejszych
dellach.
AFX i Premiere CS6 beda sprawnie chodzic na wszystkim od pewnego
progu. te "dwie sekundy" w renderingu w te czy tamte. co za roznica?
wiec generalnie wydajnosc CPU jest tutaj drugorzedna, ale to tez
zalezy, czy przy pracy nad projektem nie bedziesz uzywal jakis
egzotycznych codekow, wtedy im szybszy CPU im wiecej rdzeni tym
lepiej.
jednak to juz nie te czasy kiedy tak sie na narzedzia patrzylo.
robienie wyscigow sprzetom jest generalnie dla maniakow. musisz
pamietac, ze ten sprzet, ktory obecnie kupisz juz za dwa-trzy lata
bedzie przestarzaly, wiec dobierajac sprzet sadze, ze sensownie
rowniez sie zastanowic zastanowic, pod jak powazne cenowo projekty ma
on byc (jesli zwroci sie w jeden weekend, to nie ma co debatowac, brac
najszybsze co jest dostepne na rynku w swerze pro-consumer) ew. jakie
sa mozliwosci rozwojowe tego ktory wybierzesz.
nie odpowiedzialem wprost na twoje pytania, ale mam nadzieje, ze moze
jakos pomoglem. <rs>