Re: Jaki zestaw pod After Effects i Premiere CS6?

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Wed, 30 May 2012 00:31:07 -0400
Message-ID: <685bs79mcofbr0l8mg5scskifflesi48ng@4ax.com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

On Tue, 29 May 2012 18:14:06 -0700 (PDT), micz
<michalponiedzielski_at_gmail.com> wrote:

>W dniu wtorek, 29 maja 2012 05:57:02 UTC+2 użytkownik rs napisał:
>> On Mon, 28 May 2012 19:25:33 -0700 (PDT), micz
>> <michalponiedzielski_at_gmail.com> wrote:
>>
>> >Witam,
>> >
>> >Doradźcie proszę jaki zestaw zmontować pod wygodną pracę w After Effects i Premiere CS6. Szukałem sporo i jak dotąd skonkretyzowałem sobie co następuje:
>> >
>> >PROCESOR: i7-2700k lub i7-3770k - doradźcie, który będzie bardziej opłacalny (osiągi/cena). Lub może... jakiś inny z Ivy Bridge / Sandy Bridge?
>> >
>> >PŁYTA: Asus P8H67-M Evo Rev3.0
>> >
>> >RAM: DDR3 16GB 1333MHz A-DATA (2x8GB, DualDDR, CL9)
>> >
>> >DYSK: Intel 520 120GB SSD, 2.5", SATA/600 550MB/s, 520MB/s
>> >
>> >KARTA GRAF: Quadro 2000 lub GTX580. Aczkolwiek jestem otwarty na tańsze sugestie. Naczytałem się sporo o tym, że to Quadro to w sumie niewiele daje od kiedy można "zhackować" Premiere'a pod obsługę nie supportowanych przez Adobe kart NVidii. Wtedy każda karta z CUDA będzie dobra. Ale tych kart jest OD CHOLERY i naprawdę ciężko mi wybrać. Wiem, że muszę wybrać sensownie, bo grafika będzie mocno wspierać pracę Premiere'a i Aftera. W tej kwestii liczę się ze sporymi wydatkami... ale jeśli są tańsze opcje, o niewiele słabszych osiągach - chętnie je poznam.
>> >
>> >ZASILACZ: Moc trochę zależy od tej karty graf., prawda? Jak wezmę GTX580 to przyda się pewnie i z 600W (bo ta karta żry prónd jak gupia ponoć :))? Co polecacie?
>> >
>> >OBUDOWA: to nie problem - coś sobie znajdę.
>> >
>> >HAJS: Mogę wydać jakieś 5 koła na to wszystko (samą jednostkę bez monitora)
>> >
>> >PRIORYTET: wydajność. Nie cichość, nie wygląd, nie taniość.... Wydajność w Afterze i Premierze.
>> >
>> >---------------------------
>> >
>> >Tyle udało mi się ustalić w moich poszukiwaniach (wypadłem "z gry" jakiś czas temu i musiałem na nowo uczyć się co i jak w temacie). Jestem otwarty na wszelkie Wasze sugestie poparte jakąkolwiek konstruktywną argumentacją (błagam o brak porad typu "kup to, bo to będzie lepsze". Potrzebna mi jeszcze informacja DLACZEGO będzie lepsze :))
>>
>> jak sam piszesz kart jest od cholery i ciut ciut. niby obczaili
>> hakowanie pliku kart suportowanych przez adobe, ale przy kazdym
>> updacie trzeba to robic od nowa, choc to niewielki problem.
>> doradzac w takich sprawach jest stosunkowo trudno, bo kazdy ma inne
>> oczekiwania i sposob pracy. jedni nastawiaja sie na szybki rendering,
>> inni na jak najplynniejsza obsluge timelime, jeszcze inni musza miec
>> najlepszej jakosci obraz i wtedy wiekszosc kasy idzie na kalibrowane
>> monitory, ale jeszcze inni bawia sie proxy. nie same numerki z
>> benchmarkow sie tutaj licza, choc te najwyzsze generalnie sa
>> wyznacznikiem wygodnej pracy, ale takie porownania sobie sam mozesz na
>> sieci bez trudu znalezc. ale tutaj tez zalezy. czy twoje projekty beda
>> ciezko siedzialy na openGL. znane mi firmy, ktore zajmuja sie video i
>> sprzedaza takiego sprzetu z jakis powodow preferuja GTX590, choc CS6
>> jeszcze nie uzywa dwoch GPU. zasada jest taka im wiecej rdzeni, im
>> wiecej pamieci, najwiecej pamieci L3, szybsze taktowanie, wspomanie
>> CUDA, mozliwosc podkrecania (chociaz tu sa opinie podzielone). sadze
>> ze na dzien dzisiejszy GTX580 jest dobrym wyborem, ale to sie moze
>> zmienic przy np. CS6,5.
>> SSD rozumiem, ze ma byc na system. przy tej pojemnosci, mozesz bardzo
>> szybko wyskoczyc z miejsca, jesli zainstalujesz na nim tez pliki
>> wymiany programow adobe. a co na dysk/i na material, bo przeciez to
>> jest najbardziej wrazliwy element tej ukladanki. wiec moze jakis
>> RAID0? wewnetrzny albo i zewnetrzny. moze nawet dwa. kwestia ile
>> dyskow mozesz podlaczyc do plyty? czy plyta ma mozliwosci RAID itp.
>> nie przygladalem sie parametrom plyty zaproponowanej przez ciebie, ale
>> to nie problem ocenic. byc moze material swoj do pracy przy projekcie
>> bedziesz wrzucic na drugi SSD.
>> zalezy od tego jak ciezkie beda twoje projekty 16GB RAM moze byc ok,
>> ale moze i nie. ile slotow na pamiec ma plyta. co z rozdzielczoscia
>> materialu? czy bedziesz pracowac z materialem do 2K czy powyzej? moze
>> warto zaisteresowac sie karta wielomonitorowa do powyzej 2ch
>> monitorow. nie wiem czy NVidia takie ma, ale sa takie radeony, (o
>> hakowaniu supportu kat mowa juz byla) na jednym timeline, na drugim
>> narzedzia i palety na trzecim podglad. wygoda pracy moze byc wieksza,
>> ale to tez zalezy od upodoban. jedni wola pracowac na jednym i na
>> wielu monitorach sie rozpraszaja. w zaleznosci od projektow rowniez i
>> rozdzielczosc monitora jest istotna, ale sugerujesz, zeby sie tym nie
>> zajmowac.
>> co do zasilacza, sa na sieci kalkulatory. chyba na stronie asusa jest
>> taki. on ci policzy ile powinienes miec mocy do zebranych klockow. na
>> zasilaczu bym nie oszczedzal. to sie oplaci. przez lat uzywalem
>> enermaxy, obecnie mam pierwszego corsaira. zawsze zadowolony. podobnie
>> z obudowa, ktora powinna miec bardzo madrze przemyslane chlodzenie.
>> niezmiennie bylem zadowolony z wydajnosci chlodzenia w lepsiejszych
>> dellach.
>> AFX i Premiere CS6 beda sprawnie chodzic na wszystkim od pewnego
>> progu. te "dwie sekundy" w renderingu w te czy tamte. co za roznica?
>> wiec generalnie wydajnosc CPU jest tutaj drugorzedna, ale to tez
>> zalezy, czy przy pracy nad projektem nie bedziesz uzywal jakis
>> egzotycznych codekow, wtedy im szybszy CPU im wiecej rdzeni tym
>> lepiej.
>> jednak to juz nie te czasy kiedy tak sie na narzedzia patrzylo.
>> robienie wyscigow sprzetom jest generalnie dla maniakow. musisz
>> pamietac, ze ten sprzet, ktory obecnie kupisz juz za dwa-trzy lata
>> bedzie przestarzaly, wiec dobierajac sprzet sadze, ze sensownie
>> rowniez sie zastanowic zastanowic, pod jak powazne cenowo projekty ma
>> on byc (jesli zwroci sie w jeden weekend, to nie ma co debatowac, brac
>> najszybsze co jest dostepne na rynku w swerze pro-consumer) ew. jakie
>> sa mozliwosci rozwojowe tego ktory wybierzesz.
>> nie odpowiedzialem wprost na twoje pytania, ale mam nadzieje, ze moze
>> jakos pomoglem. <rs>
>
>Dzięki wielkie za bardzo ciekawą odpowiedź - dużo zdrowego rozsądku w tym co piszesz.
>
>Co do szczegółów o które pytasz:
>
>Jeśli idzie o styl pracy - zależy mi głównie na szybkiej pracy na timelinie. Rendery mogą sobie iść jak gile z nosa, ale nad projektem chcę pracować wygodnie. Nie zależy mi też na więcej niż dwóch monitorach. Na razie mam jeden i póki kasy nie przybędzie - musi mi wystarczyć. Nie jest to także monitor wwybitnie skalibrowany i tym również - z konieczności oszczędności - muszę się zadowolić.
>Na razie wszystko w czym pracuje jest w Full HD i sporadycznie w 2K. Choć ostatnio miałem zabawę z materiałem z RED epic w 5K. To może się powtórzyć :), ale GENERALNIE chcę mieć komputer, który pozwoli mi pracować PŁYNNIE (real time) na timelinie przy mniej skomplikowanych projektach (żeby chociaż na podgląd montażu nie trzeba było czekać - na niektóre efekty sobie poczekam już, niech stracę :))

full HD to co znaczy? bo ja sie juz dawno pogubilem. 720? 1080? a jak
1080 to to juz jest wlasciwie 2K. chyba rzadko bedziesz chcial miec
podglad w pelnej rozdzielczosic (1080) a 720 to prawie kazda
przyzwoita karta pociagnie. problem jest z pluginami. niektore moga
byc bardzo wymagajace i jesli czesto ich uzywasz to warto dopytac sie
juz u producenta jaka karte poleca i czy bardziej siedzi na GPU czy na
CPU. do plynnej pracy przy duzej ilosci warstw z materialem, to jednak
nic ci nie zastapi szybkich twardych dyskow, albo gigantycznej ilosci
ramu oraz dobrej optymalizacji AFX (ja wlasciwie tylko o tym, bo z
Premiere mam niewielki kontakt, a jesli juz, to jest to proste
skladanie materialu w calosc) czasami nawet z projektu na projekt.
btw. to red epic juz doszedl w 5K? myslalem, ze cos ponad 4K.

>Codeców chciałbym używać takich, żeby - jak wspomniałem - nejwygodniej się pracowało na timelinie w HD. Słyszałem, że H.264 jest jakoś tam supportowane przez Adobe i Nvidię (a takie materiały pochodzą z lustrzanek Canona i często na nich pracuję). Wiesz coś o tym?

certyfikowane NVIDIE (a moze i te po shakowaniu) maja support H.264
poprzez mercury, ale ponoc sa jakies problemy z dzwiekiem surround,
ale nie zglebialem tematu. wogole CS6 bardzo ladnie integruje sie
aparatami canona.

>A co do hackowania CS6 do użycia niesupportowanych kart - czy to na pewno "DZIAŁA"? To jest tak, jak z zalecanym przez producenta płyty RAMem - że można sobie darować te zalecenia i wziąć jakiegoś innego producenta? Czy też może, RZECZYWIŚCIE quadro mają jakieś unikalne zalety?

dziala, ale jak mowilem za co ktoryms updatem trzeba robic nowe wpisy.
to nie jest uciazliwe, ale nie widze powodu zeby sie pakowac w inne
karty, bo NVIDIE sa przede wszystkiem solidnie przez adobe testowane
(czy jest tam jakas konspiracja miedzy tymi firmami, to mnie malo
interesuje. wazne, ze te karty byly objezdzone przez specow z adobe,
to chyba mozna temu zaufac), wiec moze bedzie mniej niespodzianek.
przynajmniej ja wychodze z takiego zalozenia. niewiele sie zyska (o
ile w ogole cos. mniejszy rachunek za prad?), a mozna sporo stracic
jak za 5 minut musisz oddac projekt, a tu ci karta deba staje i
klijent ci dyszy w kark.

>Czyli reasumując - dla wspomnianej wygodnej pracy na timelinie - lepiej zainwestować w kartę grafiki, czy może w RAM, lub CPU, lub RAID0 na dobrych dyskach?

hehehe. we wszystko. ja bym jednak szybkiego proca obstawil na koncu,
ale ewentualnie wybral takiego, ktory daje sie dobrze krecic. karty,
szczegolnie NVIDII krecic nie radze w ogole. z tego co sie orientuje,
to AFX wykorzystuje moc kart jedynie w czesci w porownaniu np. z grami
pod ktore wiekszosc tych kart jest optymalizowana, wiec i tak jest
jakis zapas, ale to tez jesli sie uprzesz na odbicia i raytracing po
calosci obrabianego materialu, to te rzeczy niezle pocisna GPU. sadze,
ze warto kupic dobra, solidna certyfikowana NVIDIE (moze nawet dwie z
SLI, ale to trzeba by bylo porownac wyniki i ceny z jedna lepsza, ale
to chyba zawracania glowy, choc slyszalem o takich systemach bardzo
spawnie pracujacych). z mojego doswiadczenia ja obstawialbym na
szybkie dyski (ale jak mowielem to pod AFX i duzo warstw z materialem)
i pamiec (tu jesli masz duzo warst z efektami i pluginy - kurde ale
jak pluginy to zasadniczo i CPU no i GPU). poza tym, jesli ci timeline
czka w pewnym momencie to zawsze mozesz cos tam zoptymalizowac w
podgladzie. zrobic prerender albo zmienic sampling podgladu. zawsze
jest jakies wyjscie. nie wiem jaki sprzet nie zlozysz, to wczesniej
czy pozniej mozesz sie spotkac z takim projektem, ktory ci maszyne
przytka. nie ma to tamto. przynajmniej ja sie juz przestalem ludzic i
nie ma sie co napinac, na nie wiem co, skoro nawet quantele, fire'y
czy inne flame'y tez czasami czkaja.

jak zlozysz to najwazniejsze. pamietaj. najwazniejsze na calym
swiecie, zeby nie porownywac swojego sprzetu z innymi, zeby sie szlag
nie trafil, jak sie okaze, ze ktos ma szybszy. wazne, zeby ci sie
wygodnie pracowalo i sprzet bezproblemowo na siebie zarabial, a takie
porownanie czesto psuje przyjemnosc obcowania z maszyna. <rs>
Received on Wed 30 May 2012 - 06:35:09 MET DST

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Wed 30 May 2012 - 06:51:04 MET DST