Re: HDD 3TB format

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu, 24 May 2012 14:56:12 +0200

> slucham? jak nie wiem jak cos dziala to jak mam to opisac? opisalem
> tak wlasnie precyzyjnie jak sadzilem, ze wystarczy. pewnie moglem
> dodac, ze w poblizu lezal kot i dzialal elektrostatycznie, nad kompem

Bądźmy rozsądni, to nie jest zarzut, nikt nie jest nieomylny.

Cytuje: "czy to jest normalne, zeby taki dysk formatowal sie do NTFS poltora
dnia? niby duza przestrzen, ale bez przesady. <rs>"

Jest niezidentyfikowany problem, więc sam się zastanów jak chciałbyś go
komuś rozwiązać, np. mam dysk A podłączony przez USB/SATA/ATA/Ethernet
do komputera/laptopa przez (ew. rodzaj kabla, rodzaj sieci jezeli jakas
wieksza lub WiFi). To chyba logiczne by opisac przynajmniej z grubsza
elementy, które biorą udział w procesie.

> jest wiatrak i wprowadzal powietrz na HDD w ruch wirowy przeciwny do
> kierunku obrotow talerzy itp. to wy jestescie specami, zeby
> wykombinowac i w razie co, sie upewnic i wyeliminowac przyczyny. jak
> bym wiedzial, ze czas formatowania moze byc kwestia USB, to przeciez
> bym tu nie pytal, nie?
> tak czy tak. sprawa, czy to bylo USB i formatowania, nie jest juz
> istotna. jest znacznie ciekawszy problem. moze masz cos na jego temat
> do powiedzenia? spytales o typ obudowy. odpowiedzialem. dopowiedzialem
> tez wiecej detali. jakies jeszcze pytania? sluze detalami.<rs>

Tak to drugi temat, zgadza sie
(http://www.g-technology.com/products/g-drive.cfm) sprobuje cos
wieczorem poszukac, teraz czas mnie ogranicza.

jestem ciekaw co pokazuje np livecd z linuxem (np. GRML). Po
uruchomieniu plytki wystarczy wpisac polecenie fdisk /dev/sda, a
nastepnie 'p' (zakladajac, ze sda to ten dysk (koniecznie podlaczony
przez SATA, najlepiejj bezposrednio do komputera).