Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon, 07 May 2012 15:43:23 +0200

On 2012-05-07 15:26, Adam Koltowski wrote:
> Witam wszystkich.
>
> Szukam taniego rozwiazania, ktore pozwoli mi na zdalne wlaczenie zasilania
> dla kilku rzadzen. Pilot odpada gdyz musi to bys zupelnie zdalne (widzialem
> gdzies listwy zasilajace sterowane pilotem)..
>
> Idealne bylo by cos takiego
> https://www.remotepowerswitch.com/web-remotepowercontrol.html
>
> Niemniej jednak rozbija sie o budzet. Czy istnieja powiedzmy listwy
> zasilajace, ktorymi mozna sterowac przez oprogramowanie za posrednictwem
> USB/COM ?
> Czy urzadzenia typu UPS, ktore maja kilka wyjsc zasilajacych, mogly by byc
> [...]

Zależy jakie urzadzenia, generalnie każdego peceta/laptopa można obudzić
przez LAN (Słowo kluczowe: Wakeup On Lan). Nie jest to idealne
rozwiązanie, bo np. część sieciowa infrastruktury musi być aktywna
(router), ale w Twoim przypadku tak czy owak na to samo wychodzi.

Zaletą jest na pewno szerokie wsparcie i brak dodatkowych kosztów.
Domowy serwerek sam mi się wyłącza w przypadku braku aktywności (prosty
skrypcik, który obserwuje to co ja chce), w dzień gdy potrzeba się do
niego dostać śle przez internet pakiet WOL, który router puszcza na LAN
i serwerek wstaje.

Rafał