Re: Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen

Autor: Adam Koltowski <alfak_at_usunto.interia.pl>
Data: Mon, 7 May 2012 16:16:00 +0200

Użytkownik "Rafał Łukawski" <rafalweb_at_lukawski.pl> napisał w wiadomości

> Zależy jakie urzadzenia, generalnie każdego peceta/laptopa można obudzić
> przez LAN (Słowo kluczowe: Wakeup On Lan). Nie jest to idealne
> rozwiązanie, bo np. część sieciowa infrastruktury musi być aktywna
> (router), ale w Twoim przypadku tak czy owak na to samo wychodzi.
>
> Zaletą jest na pewno szerokie wsparcie i brak dodatkowych kosztów. Domowy
> serwerek sam mi się wyłącza w przypadku braku aktywności (prosty
> skrypcik, który obserwuje to co ja chce), w dzień gdy potrzeba się do
> niego dostać śle przez internet pakiet WOL, który router puszcza na LAN i
> [...]

Tak tak - wiem, ze komputery mozna budzic po sieci, ale tez nie do konca
chodzi mi o komputery a jesli juz to nie tylko. Generalnie chodzi mi o
wlaczanie zasilania jakis tam urzadzen. Chocby przyslowiowego expresu do
kawy. Ktos pisal, ze sa ukladziki podlaczane do COM i prosty soft aktywujacy
COMA w odpowiedni stan i uklad przekaznikowy. Jakies 100 lat temu bylo cos
takie opisane w Linusowym HowTo - jakos Coffee How To - czyli czy Linux moze
zaparzyc kawe :) wlasnie takie cos bylo opisane i sekwencja sterujaca na
COMA.

No i fajnie. I to by moglo wystarczyc. Ale teraz pokazcie mi gdzies produkt,
ktory moza kupic i zainstalowac.

Na chwile obecna po poszukiwaniach znalazlem rowniez to:
http://www.ambery.com/reposw.html - nieco tanszy odpowiednik. I calkiem
mozliwe, ze na to padnie wybor.

Zapraszam jednak do kontynuacji watku.

Adam