Re: Wirus w MBR? - proszę o pomoc

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun, 06 May 2012 22:36:52 +0200

> Aby dyskusja nie zaszła jednak na świętą wojnę Windows vs Linux dodam
> tylko że w dokładnie tej samej konfiguracji sprzętowej na Win7 HP 32bit
> (zanim przeszedłem całkowicie na 64bit) przez ~1,5 roku nigdy nie miało
> to miejsca i to przy włączonym cały czas cache zapisu dla tej macierzy.
> Ewidentnie coś nie tak jest na styku system w wersji 64bit /sterownik
> 64bit wbudowany w system dla RAID na AMD7xx oraz mechanizm buforowania
> zapisu skutkujący uszkodzeniem mechanizmu bootowania.

Na takim poziomie można dywagować, jeżeli dobrze zrozumiałem
wykorzystujesz pseudo-raid z płyty? może coś się gryzie na poziomie
obsługi dysków linux/windows, bo te pseudo-raidy nie sa widoczne przez
linuxa, do tego konfiguracje czesto zapisuja na dysku co zas moze byc
nadpisywane przez inne systemy.

Tak jak wspomnialem to zgadywaka to a, b - ludzie nie maja takich
problemow, wiec jest to jakis problem z konfiguracja, tak samo jak
sterowniki pod linuxa mialy problemy z nowymi urzadzeniami (albo ich
wogole nie bylo) tak samo kazdy inny system moze cos miec nie tak w
sterownikach.. ew. oba systemy sie gryza w tej konfiguracji. Nie chce
dalej zgadywac.

Zrob to po bozemu, czyli software'owy raid, wtedy nic sie nie pogryzie.