Re: Wirus w MBR? - proszę o pomoc

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 06 May 2012 22:14:34 +0200

W dniu 2012-05-06 13:25, qwerty pisze:
> Użytkownik "Michal" napisał w wiadomości grup
>
> Znowu winny microsoft mimo, że u innych użytkowników systemu nie mają
> tego problemu.

Wiesz, tego nie napisałem i raczej daleki jestem od generalizowania.
Ale coś jest na rzeczy, bo system z którym występuje problem i sterownik
do RAID jest od MS (disk.sys & partmgr.sys).
Zdarza się to sporadycznie i co ciekawe - nigdy nie było przekłamań
danych - ewidentnie problem jest z bootowaniem systemu na poziomie
uszkodzenia sektora startowego lub bootmgr przy zapisie.

Konfiguracja wygląda tak:
SB AMD710 3x Samsung HD103SJ RAID0 podzielone na dwa wolumeny:
poniekąd z konieczności, bo BIOS nie jest UEFI: - 2TB (64GB system Win7
HP 64bit + reszta dane), drugi wolumen ~750 GB (32GB Debian 6.0 + reszta
dane). Na Debianie z drugim wolumenem ten problem nigdy nie wystąpił.
Ponieważ mostek południowy i wszystkie 3 dyski w RAID0 są wspólne dla
obu wolumenów nie obstawiam awarii sprzętu tylko coś nie tak na poziomie
sterownika RAID oraz zarządzania pamięcią cache zapisu w Windows 7 HP
64bit, bo przy wyłączeniu cache zapisu dla macierzy problem nie
występuje. Co ciekawe - utrata możliwości bootowania do czasu /fixboot
/fixmbr z SRC raz na jakiś czas zdarza się przy normalnym zamknięciu
systemu zgodnym z ACPI (poprawne zamknięcie systemu, potem włączenie i
ZONK - macierz Win7 HP 64bit nie jest bootowalna do czasu /fixboot
/fixmbr. Ta z Debianem OK.
Obecnie każdy rozbudowany OS to miliony linii kodu, tysiące konfiguracji
sprzętowych, a sterowniki też piszą ludzie. Problem jest na tyle
sporadycznie występujący, że nic dziwnego że nie został zdiagnozowany i
poprawiony nawet po wydaniu SP1 do Win7.

Aby dyskusja nie zaszła jednak na świętą wojnę Windows vs Linux dodam
tylko że w dokładnie tej samej konfiguracji sprzętowej na Win7 HP 32bit
(zanim przeszedłem całkowicie na 64bit) przez ~1,5 roku nigdy nie miało
to miejsca i to przy włączonym cały czas cache zapisu dla tej macierzy.
Ewidentnie coś nie tak jest na styku system w wersji 64bit /sterownik
64bit wbudowany w system dla RAID na AMD7xx oraz mechanizm buforowania
zapisu skutkujący uszkodzeniem mechanizmu bootowania.

--
/MB