Re: SSD - SanDisk vs. Samsung (THG)

Autor: Jacek Politowski <sorry_at_nie.istnieje>
Data: 03 May 2012 15:59:20 GMT

In article <jntmsg$pio$1_at_mx1.internetia.pl>
Michal <usenet_at_invalid.pl> wrote:

> Pewnie w tym, że ten SSD SnanDiska jest na znanym SF22xx ze wszystkimi
> jego plusami i minusami.

W większości testów, które jak na razie widziałem (czyli w sumie
niewiele ;-)) SandForce przedstawiany był raczej jako zaleta.

SSD w zasadznie nie _potrzebuję_. Choć może to być najtańszą metodą na
zauważalne przyspieszenie działania mojego komputera - najczęściej
czekam właśnie na dysk.

Cały system (poza /home) zajmuje mi obecnie ~25GB, czyli coś w
granicach 60GB mogłoby się przydać. Cenowo wydają się akceptowalne -
~350zł (mniejszy chyba nie ma sensu, większy tym bardziej).

Tu pojawia się kolejne pytanie - Samsung 830 w wersji 128GB ma
specyfikowaną prędkość zapisu dwukrotnie większą niż jego mniejszy
brat - 64GB. Gdzie tu jest haczyk?

A ogólnie, jako dysk "systemowy" (Linux, choć generalnie nie powinno
mieć to większego znaczenia) - lepszy powinien być taki na SandForce
czy Marvel/Samsung?

--
Jacek Politowski