Re: SSD - SanDisk vs. Samsung (THG)

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Thu, 03 May 2012 12:30:57 +0200

W dniu 2012-05-03 10:42, Jacek Politowski pisze:

> Zdziwi³a mnie jedna sprawa na THG w kontek¶cie dysków SSD:
> http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-storage-value,3184-3.html
>
> SanDisk Extreme jest tañszy i (wed³ug tabelki) znacznie szybszy w
> zapisie od nastêpnego Samsunga.
>
> Gdzie jest haczyk?
> Przecie¿ nie w 8GB za 10USD przy takiej ró¿nicy wydajno¶ci...

        Pewnie w tym, ¿e ten SSD SnanDiska jest na znanym SF22xx ze wszystkimi
jego plusami i minusami. Do tych ostatnich, poza najwiêksz± - z
pewno¶ci± danych, przynajmniej na wczesnych wersjach firmware - teraz
trochê siê poprawi³o, jest to ¿e te > 500 MB/s w zapisie to one
wyci±gaj± ale na ekstremalnie ³atwo kompresuj±cych siê danych - taki
urok SandForców. Jak lubisz zapisywaæ dysk samymi zerami albo jedynkami
to jest dysk dla Ciebie, w rzeczywistych zastosowaniach nowe 830
Samsunga oraz dyski na Marvelach wypadaj± po prostu lepiej (trochê, ale
jednak) i to jest w³a¶nie wycenione na 8-10 USB ró¿nicy.
O pewno¶ci danych nie wspomnê, która warta jest o wiele wiêcej. AFAIK
Marvele w Crucialach oraz w³asne kontrolery Samsunga w 830/430 nie
zaliczy³y wpadki z utrat± danych na skutek b³êdów w obs³udze
kontrolera/firmware, czego o SandForce nie mo¿na powiedzieæ, zw³aszcza
na pocz±tku ich cyklu wydawniczego, a to odbijak siê na "hype" i tym
samym cenie.

--
/MB