Re: Niezawodny dysk 2 TB SATA - WD20EARX?

Autor: Irokez <no.email_at_wp.pl>
Data: Thu, 12 Apr 2012 21:01:23 +0200

Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb_at_lukawski.pl> napisał w wiadomości
> podział AV->RE->STD (standardowe) -> Green jest raczej umowny i
> marketingowy.
> Raid Edition (RE) teoretycznie powinny lepiej pracować w RAID ze względu
> a) na niezawodność, b) na tak dopasowaną obsługę błędów, że całość nie
> wywala dysków przy pierwszym błędzie.
> W praktyce ja stara się brać pod uwage potencjalne problemy, koszty
> całości (jednorazowy zakup) i np. sam mam 2xraid na samsung green, jezeli
> wyleci mi dysk z mirrora, to trudno - dla mnie jest to akceptowalne, ale
> nie chcialbym tam żadnego Raid Edition, bo zjada więcej prądu i droższe.
> [...]

Tutaj akurat chodzi tylko i wyłacznie o niezawodność. Jak wyleci jeden dysk
to maszyna jedzie na drugim, a przywracam prawidłową pracę na spokojnie
podczas najbliższego przestoju.
Dlatego teraz poszły niebieskie WD i Seagate Barracuda, które nie są
dedykowane do RAID. Mam nadzieję że nie popadają tak jak te RE, zwłaszcza
Seagate którego darzę większą sympatią (za dużo mam podkładek pod piwo z
dysków WD).

Pozdrawiam

--
Irokez