Re: dyski SATA

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Thu, 12 Apr 2012 20:51:39 +0200

Użytkownik "Rafal Lukawski" <rafalweb_at_lukawski.pl> napisał w wiadomości

> 1. Już chyba w większości (a jeżeli to niedługo) LBA będzie adresować
> bloki 4KiB, w związku z czym dziwne poczatki partycji mogą wpływać na
> wydajność dysku. Są różne opinie, niektórzy sugerują by partycja
> zaczynała się np. od pełnych 64KiB, ale nie zagłębiałem tematu -
> kluczem jest 4KiB. Swoją drogą to czym zakładałeś te partycje, że
> powstał taki potworek?

Komp był z preinstalowanym OS. Nie wiem kto i czym zakładał partycje.

> 2. Backupy na tym samym dysku? Jak odtworzysz dane gdy dysk padnie?

Oczywiście nie na tym samym dysku!
Ale na innych nie mam miejsca na zmieszczenie całości, więc bkp muszę
porozkladać.

> CHS w DOS, czyli jak rozumiem zmiana tablicy partycji? BIOS zobaczy
> dysk bo i dlaczego nie (zmieniając tablice partycji zmieniasz
> informacje na dysku). Przy zmianie geometrii w tablicy partycji same
> partycje mogą być niewidoczne przy starcie systemu.

BIOSy bywają różne i mają swoje fanaberie. Nie wiem jak zachowa się BIOS
ktoremu adresacja nie bedzie sie zgadzała. Zabootowany z pena pod DOSem
jeśli nie pokaże HD to leżę... Nie wiem czy to w ogole możliwe, ale
wole się zapytać.
Może ktoś miał jakieś niemiłe doświadczenia w podobnym przypadku.

sTav